۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۱

چین با تولید خودروی برقی شیائومی موافقت کرد

ایتنا - ​​​​​​​شرکت شیائومی موافقت برنامه‌ریز دولتی چین برای تولید خودروهای برقی را کسب کرد.
چین با تولید خودروی برقی شیائومی موافقت کرد

منابع آگاه به رویترز گفتند: کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه که بر سرمایه‌گذاری‌های جدید و ظرفیت تولید در صنعت خودروسازی چین نظارت دارد، اوایل ماه اوت، موافقت خود را با تولید خودروی برقی توسط شیائومی اعلام کرد. شرکت شیائومی، چهارمین شرکتی است که از اواخر سال ۲۰۱۷ به این طرف، موافقت این سازمان را دریافت می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، موافقت کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه، شیائومی را یک گام دیگر، به تولید انبوه خودروهای برقی نزدیک‌تر کرد اما شیائومی همچنان به موافقت وزارت صنعت و اطلاعات چین هم نیاز دارد.

شیائومی زمانی وارد بخش خودروسازی چین خواهد شد که این کشور به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، با مجموعه مسائلی نظیر اشباع ظرفیت و کندی تقاضا دست و پنجه نرم میکند.

شیائومی متعهد شده است ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در مدت بیش از یک دهه آینده در کسب و کار خودرو انجام دهد و آغاز تولید انبوه خودروهای برقی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ را هدف گذاری کرده است. اما با محتاط شدن کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه در تائید برنامه‌های جدید تولید خودروی برقی شرکت‌ها که ناشی از نگرانی نسبت به اشباع ظرفیت تولید بوده است، معلوم نیست که هدف شیائومی قابل تحقق است یا خیر.

شرکت تسلا که قصد دارد کارخانه خود در شانگهای را گسترش دهد، هنوز موافقت مقامات چینی را کسب نکرده است. همچنین منابع آگاه پیش از این به رویترز گفته بودند که گروه خودروسازی برقی لوکس لوسید مشتاق است خودرو در چین تولید کند اما به این شرکت گفته شده که احتمال آن، اندک است.

شیائومی سومین شرکت بزرگ سازنده تلفن هوشمند در جهان از نظر فروش است. این شرکت قصد دارد سال میلادی آینده، حدود ۱۰۰ هزار خودروی برقی تولید کند. همچنین آماده افزایش تولید در دسامبر شده و از هفته گذشته، استخدام کارگر برای کارخانه برقی خود را افزایش داده است.

این شرکت در سه ماهه دوم امسال، با کاهش ۱۸.۹ درصدی درآمد روبرو شد و انگیزه‌های خود را برای ورود به بخش خودروهای برقی دارد. طبق گزارش شرکت تحقیقات کانترپوینت، فروش تلفن هوشمند در چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، کاهش چهار درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشت و پایین‌ترین فروش سه ماهه دوم از سال ۲۰۱۴ بود.

بر اساس گزارش رویترز، شیائومی قصد دارد از هزاران فروشگاه خود، به عنوان نمایشگاه برای خودروهای برقی استفاده کند.
کد مطلب: 74374
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام