۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۴

نگرانی رگولاتور ضد انحصارطلبی آفریقای جنوبی از نفوذ گوگل

ایتنا - ​​​​​​​نفوذ گوگل در جستجوی آنلاین، باعث واکنش رگولاتور ضد انحصارطلبی آفریقای جنوبی شد.
نگرانی رگولاتور ضد انحصارطلبی آفریقای جنوبی از نفوذ گوگل

تحقیقات دیده‌بان ضد انحصارطلبی آفریقای جنوبی به این نتیجه رسید که نفوذ جستجوی گوگل، رقابت پلتفرم‌ها را به نفع بازیگران بزرگ بازار، مختل کرده است. این نهاد برای پرداختن به این موضوع، چندین راه چاره به منظور بهبود دیده شدن شرکت‌های کوچکتر آفریقای جنوبی در نتایج جستجو، توصیه کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جیمز هوج، رئیس کمیسیون رقابت آفریقای جنوبی در اظهاراتی گفت: گوگل به دلیل این که نقطه شروع اکثر وب‌گردی‌هاست، در رقابت پلتفرم، نفوذ دارد. گوگل به نتایج پولی اولویت می‌دهد، در نتیجه پلتفرم‌های بزرگی که بزرگترین بودجه بازاریابی را دارند می‌توانند در رتبه‌های بالاتر صفحه جستجوی گوگل قرار بگیرند.

یافته‌های مذکور، نتیجه تحقیقات گسترده از گوگل و پلتفرم‌های فناوری دیگری هستند که در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کنند. این تحقیقات از سال ۲۰۲۱ بر سر نگرانی‌هایی که درباره رقابت آنلاین وجود داشت، کلید خورد و فروشگاه اپ استور اپل و "اوبر ایتس" را هم بررسی کرد.

آفریقای جنوبی با بررسی نفوذ گوگل در حوزه جستجوی آنلاین و فناوری تبلیغات، به حوزه‌های قضایی دیگری مانند آمریکا، اروپا و هند پیوسته است.

دیده‌بان ضد انحصارطلبی آفریقای جنوبی به این نتیجه رسید که گوگل باید واحدی را معرفی کند که در نتایج جستجو ظاهر شده و پلتفرم‌های کوچک‌تر آفریقای جنوبی را به شکل برجسته‌تری در نتایج جستجو نمایش دهد. همچنین با افزودن نشانه‌های شناسایی کننده و فیلتر جستجو برای شرکت‌های آفریقای جنوبی، باید شناسایی و حمایت از پلتفرم‌های بومی را برای مصرف‌کنندگان راحت‌تر کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل باید ۱۸۰ میلیون راند (۱۰.۲ میلیون دلار) اعتبار تبلیغاتی و آموزش رایگان برای پلتفرم‌های کوچکی که از قابلیت‌های جستجوی پولی گوگل استفاده می‌کنند، فراهم کند تا به کسب مشتری برای آنها کمک کند. همچنین باید ۱۵۰ میلیون راند برای حمایت از عملکرد مثبت شرکت‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های متعلق به سیاه پوستان در نتایج جستجو هزینه کند تا ضعف رقابتی که در نتایج جستجوی گوگل با آن روبرو بودند را جبران کند.
کد مطلب: 74042
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام