۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۹

آموزش: پنج روش برای جلوگیری از هک شدن وای‌فای

ایتنا - هکرها می‌توانند در صورت عدم مراقبت کاربران از «وای فای» آن‌ها برای جاسوسی استفاده کنند. در این مطلب به پنج راه برای محافظت کاربران در برابر جاسوسی آورده شده است.
آموزش: پنج روش برای جلوگیری از هک شدن وای‌فای

هکرها  می‌توانند از «وای فای» برای جاسوسی از شما از طریق تاریخچه جستجوی شما  در گوگل (search history) استفاده کنند، این مساله می‌تواند تأثیرات مخربی داشته باشد. این مساله که چقدر از طریق جستجوهای گوگل،  نگاه و دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را به طور غیرمستقیم فاش می کنیم، قابل توجه است.

به عنوان مثال، هکرها از طریق تاریخچه جست و جوی ما در گوگل می‌توانند از زمانی که ممکن است خانه را برای رفتن به تعطیلات ترک کنیم، یا حتی  از نوع سیستم امنیتی که داریم  و البته رمزهای عبور ذخیره شده و جزئیات مالی ما با خبر شوند.

چگونه به  جاسوسی هکرها پی ببرم؟
کاهش سرعت اینترنت یکی از نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد شخص دیگری در حال جست‌وجو در شبکه شماست. افزایش در صورت‌حساب اینترنت و مصرف داده، زمانی که هنوز به همان تعداد دستگاه متصل هستید، سیگنال اولیه دیگری است.

چگونه از خود محافظت کنم؟
برای محافظت از خود برابر جاسوسی چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. اما در ابتدا، باید به تنظیمات روتر خود دسترسی داشته باشید.

ایجاد یک رمز قوی و منحصر به فرد
یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای شبکه خانگی خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که از ترکیبی از اعداد، کاراکترهای خاص و حروف در رمز عبور خود استفاده کنید.

فعال کردن رمزگذاری شبکه
فعال کردن رمز گذاری شبکه اطمینان حاصل می‌کند که تمام فعالیت‌های «وای فای» شما در یک کد قرار می گیرد تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

محدوده سیگنال بی‌سیم را کاهش دهید
کاهش محدوده سیگنال بی سیم به جلوگیری از اتصال هکرها به وای فای شما کمک می‌کند.

سیستم عامل روتر را به روز کنید
گاهی اوقات باید سایت ارائه دهندگان شبکه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روتر شما به روزترین سیستم عامل را اجرا می‌کند تا در برابر هکرها ایمن بماند.

از شبکه مهمان خود استفاده کنید
اگر می‌توانید یک شبکه مهمان ایجاد کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید. شبکه مهمان به سادگی به افراد نزدیک شما دسترسی «وای فای» را می‌دهد، بدون اینکه به آن‌ها اجازه دسترسی به کل شبکه را بدهد.

منبع:‌ همشهری آنلاین
کد مطلب: 74005
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام