۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

استفاده «امن‌تر» و «شفاف‌تر» از هوش مصنوعی

۷ شرکت آمریکایی به کاخ‌سفید تعهد دادند
ایتنا - شرکت‌های آمریکایی فعال در عرصه هوش مصنوعی متعهد به استفاده «امن‌تر» و «شفاف‌تر» از این فناوری شدند.
استفاده «امن‌تر» و «شفاف‌تر» از هوش مصنوعی

به گفته کاخ‌سفید هفت شرکت پیشتاز در زمینه هوش مصنوعی با رعایت برخی اصول برای توسعه این فناوری موافقت کردند. عرضه سیستم‌هایی که محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را با برچسب خاصی ارائه خواهند کرد از جمله تعهدات این هفت شرکت است. 

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، شرکت‌های آمازون، متا، آنتروپیک، گوگل، اینفلکشن، مایکروسافت و اوپن ای آی همچنین پذیرفته‌اند که برنامه‌های دیجیتالی هوش مصنوعی را پیش از عرضه به بازار ابتدا در داخل و خارج از شرکت آزمایش کنند. 

سرمایه‌گذاری در زمینه امنیت سایبری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید درباره برنامه‌ها با مسئولان آمریکایی و پژوهشگران از دیگر تعهدات این شرکت‌ها است. 

توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی طی ماه‌های اخیر نگرانی‌هایی را بابت احتمال گسترش اطلاعات جعلی و تقلب پدید آورده بود. شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی تاکنون در برابر درخواست‌ها برای عرضه محتوای تولید شده توسط این فناوری با برچسب خاص رویکردی محتاطانه داشتند. 

کاخ‌سفید پیش از این در ماه مه تاکید کرده بود که شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی «وظیفه‌ای اخلاقی» دارند تا ایمنی و امنیت محصولاتشان را تضمین کنند. 

وضع قانون جدید در آمریکا برای تعیین ساز و کار تولید و استفاده از فناوری هوش مصنوعی با توجه به تنش‌های سیاسی موجود در کنگره این کشور بعید به نظر می‌رسد. در همین راستا دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نظر دارد تا با صدور دستوری اجرایی چهارچوبی اولیه برای این فناوری مشخص کند.

 
کد مطلب: 73892
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام