۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۹

آیا اینترنت جهانی واقعا به زودی قطع می شود؟

ایتنا - برخی صاحب نظران نسبت به شکل گیری یک طوفان خورشیدی و قطع کابل‌های اینترنتی هشدار می‌دهند.
آیا اینترنت جهانی واقعا به زودی قطع می شود؟

برخلاف آن‌چه که بسیاری از تیترها در فضای مجازی می‌گویند، هیچ پایانی برای اینترنت در کار نیست. نگرانی‌ها در مورد چنین فاجعه‌‌ای مدتی است که در سکوهای رسانه‌های اجتماعی در حال پخش است. این نگرانی‌‌ها از نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱با عنوان «ابرطوفان‌های خورشیدی: برنامه‌ریزی برای یک آخرالزمان اینترنتی» منتشر شده است، نشات می‌‌گیرند.

این مطالعه نشان داد که یک طوفان خورشیدی بزرگ می‌‌تواند به کابل‌‌های اینترنت، به‌‌ویژه کابل‌‌های زیر دریا که اتصال بین قاره‌ها را ممکن کرده و به تقویت اینترنت جهانی کمک می‌کند، آسیب جدی وارد کند و این‌که کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا که در سال ۲۰۱۸برای مطالعه خورشید و آب و هوای آن از نزدیک پرتاب شد، می‌‌تواند اینترنت را از مرگ توسط طوفان خورشیدی نجات دهد.

این نگرانی‌‌ها همچنین با تحقیقات انجام شده در اوایل سال جاری که نشان داد خورشید می‌تواند در سال ۲۰۲۴، یعنی یک سال زودتر از آن‌چه قبلاً پیش‌‌بینی شده بود به اوج فعالیت فعلی خود برسد، تشدید شد.

در حالی که دانشمندان در واقع انتظار دارند طوفان‌‌های خورشیدی بزرگ پس از رسیدن فعالیت‌‌های خورشیدی به اوج خود رخ دهند، هیچ مدرکی برای حمایت از این شایعات مبنی بر این که طوفان خورشیدی بزرگ بعدی باعث از کار افتادن اینترنت می‌‌شود، وجود ندارد. برای بیان هرگونه اظهار نظر محکم در مورد قدرت طوفان‌‌های خورشیدی، به مطالعات بیشتری نیاز است.

منبع: برنا

 
کد مطلب: 73853
برچسب ها: اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام