۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰

نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از فعالیت‌های سایبری چین

ایتنا - ​​​​​​​مدیران صنعت نیرو به نمایندگان کنگره آمریکا درباره تهدید روزافزون چین برای شبکه برق این کشور هشدار دادند.
نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از فعالیت‌های سایبری چین

مانی کنسل، نائب رئیس شرکت NAERC در اظهاراتی در برابر کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: فعالیت‌های سایبری چینی، کاملا نگران کننده هستند. فعالیت‌های سایبری چین یکی از جدی‌ترین تهدیدهای سایبری است. چین همچنان پیشرفتگی روزافزونی در استفاده از تکنیک‌های جدید و تطبیقی به منظور رخنه به شبکه‌ها نشان می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جلسه کمیته فرعی انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا در حوزه نظارت و تحقیقات در حالی برگزار شد که شبکه برق آمریکا در برابر حملات سایبری به میزان فزاینده‌ای آسیب‌پذیر شده است و طبق اعلام این کمیته، وقایعی مانند حملات فیزیکی و خرابکاری، حدود ۷۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرد.

بنا بر گزارشی که اوایل سال میلادی جاری از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شد، چین تقریبا می‌تواند دست به حملات سایبری بزند که خدمات زیرساختی حیاتی در آمریکا شامل خطوط لوله نفت و گاز و سیستم‌های ریلی را مختل خواهد کرد.

این جلسه در بحبوحه تنش‌های فزاینده با چین، از جمله گزارش‌های هفته گذشته مبنی بر این که هکرهای چینی به حساب‌های ایمیل مقامات وزارت خارجه آمریکا و همچنین جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا رخنه کرده‌اند، برگزار شد.

کتی مک موریس راجرز، نماینده جمهوریخواه واشنگتن که ریاست کمیته کامل را بر عهده دارد، گفت: تصور کنید اگر چین به شبکه برق ما حمله کند، چه اتفاقی ممکن است روی دهد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در واکنش به این ادعاها، مواضع پکن را تکرار و تاکید کرد که این کشور قربانی هک است. وی همچنین آمریکا را به حملات سایبری گسترده و بی‌هدف به کشورهای زیادی متهم کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این مقام چینی در جریان یک نشست مطبوعاتی روزانه در پکن گفت: تصور نمی‌کنیم که آمریکا باید برای اهداف سیاسی به چین حمله کند.
کد مطلب: 73851
برچسب ها: هکر چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام