۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴

آغاز ممنوعیت استفاده مدیران دولتی روس از محصولات اپل

ایتنا - ​​​​​​​مقامات روسیه ممنوعیت استفاده کارمندان دولتی از دستگاه‌های اپل برای اهداف کاری رسمی را آغاز کرده‌اند.
آغاز ممنوعیت استفاده مدیران دولتی روس از محصولات اپل

وزارت بازرگانی روسیه استفاده از آیفون برای تمامی اهداف کاری را ممنوع خواهد کرد. سایر نهادهای دولتی از جمله وزارت مخابرات و رسانه جمعی هم ممنوعیت مشابهی را به اجرا گذاشته یا به زودی، اجرایی خواهند کرد. طبق گزارش روزنامه فایننشیال تایمز، این ممنوعیت شامل همه دستگاه‌های اپل می‌شود. با این حال، در بعضی از موارد، مقامات دولتی روسیه همچنان به استفاده از این دستگاه‌ها برای امور شخصی می‌توانند ادامه دهند؛ البته به شرطی که نامه‌های کاری را در این دستگاه‌ها باز نکنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، دسترسی به سرویس پرداخت اپل (Apple Pay) را در روسیه مسدود کرد. سپس، فروش همه محصولاتش در این کشور را متوقف کرد. در آن زمان، اپل با صراحت اعلام کرد که این تصمیم در واکنش به حمله نظامی به اوکراین گرفته شد و این شرکت با همه افراد آسیب دیده در این واقعه، همدردی می‌کند.

این ممنوعیت پس از آن روی داد که سرویس امنیت فدرال روسیه (اف اس بی)، اوایل ژوئن مدعی شد که فعالیت جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با استفاده از دستگاه‌های اپل را شناسایی کرده است. سرویس امنیت فدرال اعلام کرد هزاران آیفون شامل دستگاه‌هایی که مقامات دیپلماتیک در کشورهای عضو ناتو استفاده می‌کنند، به نرم افزار جاسوسی آلوده شده است.

این آژانس روسی بدون ارائه مدرکی، حتی ادعا کرد که اپل همکاری نزدیکی با سرویس اطلاعاتی آمریکا دارد تا ابزارهای کنترل مختلفی را برای آنها فراهم کند. این غول فناوری آمریکایی، ادعاهای مذکور را رد و تاکید کرد که هرگز با دولت برای ایجاد راه نفوذ در محصولاتش همکاری نکرده و همکاری نخواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت فناوری انگجت، این اقدام، منعکس کننده تمایل دولت روسیه برای کاهش وابستگی به محصولات فناوری خارجی است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سال گذشته فرمانی را امضا کرد و به نهادهای مرتبط با زیرساخت اطلاعات حساس، دستور داد تا سال ۲۰۲۵ به نرم افزار بومی مهاجرت کنند.
کد مطلب: 73831
برچسب ها: آیفون اپل روسیه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام