۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵

این افزونه‌های گوگل کروم را حذف کنید

ایتنا - به کاربران گوگل کروم هشدار داده شد که «برنامه‌های بد» را که حدود ۸۷ میلیون بار دانلود شده‌اند، حذف کنند، این برنامه‌ها اطلاعات کارت اعتباری کاربران را سرقت می‌کنند.
این افزونه‌های گوگل کروم را حذف کنید

کارشناسان امنیتی به کاربران گوگل کروم در مورد چند برنامه خطرناک هشدار داده‌اند.  اگر تا به حال یک برنامه یا برنامه افزودنی کروم را دانلود کرده اید، ارزش دارد مرورگر خود را برای یافتن پرچم قرمز بررسی کنید. اخیرا «کسپرسکی» در وبلاگ خود به یک سری برنامه‌های خطرناک اشاره کرده است.

در بیانیه وبلاگ «کسپرسکی» در این باره آمده است: «چندی پیش، چند ده افزونه مخرب در فروشگاه وب کروم (فروشگاه رسمی افزونه مرورگر برای گوگل کروم) کشف شد. محبوب‌ترین این افزونه‌ها بیش از نه میلیون دانلود داشتند و در مجموع این افزونه‌ها حدود ۸۷ میلیون بار دانلود شده‌اند.

ولادیمیر پالانت محقق امنیت سایبری،  این اپلیکیشن‌ها(برنامه‌ها) را شناسایی کرد او ابتدا افزونه‌ای به نام «جعبه ابزار پی دی اف»( PDF Toolbox) را در فروشگاه وب گوگل کروم پیدا کرد و نگران رفتار آن بود.

این باعث شد که پالانت در ادامه در مورد فروشگاه بیشتر تحقیق کند و ۳۴ افزونه را کشف کرد که در مورد هدف خود دروغ می‌گفتند و می‌توانستند دستگاه‌ها را در معرض خطر قرار دهند. گفته می‌شود که این برنامه ها از سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در فروشگاه وب وجود داشته‌اند. این بدان معناست که کاربران ناآگاه زمان زیادی برای دانلود آن‌ها داشته‌اند.

گوگل از آن زمان تمام برنامه‌های افزودنی را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرده است. اگر فکر می‌کنید قبل از حذف،این افزونه‌ها را دانلود کرده‌اید، ارزش آن را دارد که دستگاه خود را بررسی کنید.

در وبلاگ «کسپرسکی» به این مساله اشاره شده که به عنوان یک قاعده، افزونه‌های مرورگر برای مشاهده و تغییر همه داده‌های شما در همه سایت‌ها، رضایت شما را می‌خواهند.

یعنی، آن‌ها کاملا هر کاری را که  در تمام سایت‌ها انجام می‌دهید می‌بینند و می‌توانند خودسرانه محتوای صفحه نمایش داده شده را تغییر دهند.

سازندگان این برنامه‌های افزودنی می‌توانند جزئیات کارت اعتباری شما را بدزدند، داده‌های شما را جمع‌آوری کنند و شما را با تبلیغات بمباران کنند. برای ایمن ماندن، قبل از دانلود هر برنامه یا افزونه، تحقیق کنید.

افزونه‌های کروم برای حذف

Autoskip for Youtube
Soundboost
Crystal Adblock
Brisk VPN
Clipboard Helper
Maxi Refresher
Quick Translation
Easyview Reader view
PDF Toolbox
Epsilon Adblocker
Craft Cursors
Alfablocker ad blocker
Zoom Plus
Base Image Downloader
Clickish fun cursors
Cursor-A custom cursor
Amazing Dark Mode
Maximum Color Changer for Youtube
Awesome Auto Refresh
Venus Adblock
Adblock Dragon
Readl Reader mode
Volume Frenzy
Image download center
Font Customizer
Easy Undo Closed Tabs
Screence screen recorder
OneCleaner
Repeat button
Leap Video Downloader
Tap Image Downloader
Qspeed Video Speed Controller
HyperVolume
Light picture-in-picture

منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: 73750
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام