۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۷

مایکروسافت برنده مبارزه حقوقی با FTC در پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد شد

ایتنا - رای قاضی اکنون به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا معامله اکتیویژن بلیزارد خود را قبل از ضرب‌الاجل 18 ژوئیه ببندد، اما تنها در صورتی که این شرکت مایل به مسدود شدن حضورش در بریتانیا باشد و یا اگر سازمان رقابت و بازار (CMA) مایل به مذاکره برای رسیدن به نوعی راهکار باشد.
مایکروسافت برنده مبارزه حقوقی با FTC در پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد شد
پس از پنج روز ارائه شهادت‌های طاقت‌فرسا، یک قاضی کالیفرنیایی به شرکت مایکروسافت اجازه داد تا پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد را متوقف کند. مایکروسافت هنوز با یک پرونده ضدانحصار به اجرا در آمده توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مواجه است، اما قاضی ژاکلین اسکات کورلی به استدلال‌های FTC و مایکروسافت گوش داده و تصمیم گرفت که درخواست این نهاد رگولاتور برای صدور حکم اولیه را رد کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، قاضی کورلی به وضوح از مایکروسافت در تعهداتش برای حفظ مجموعه بازی‌های ندای وظیفه (Call of Duty) در پلی‌استیشن و حتی گسترش این بازی به نینتندو سوییچ حمایت کرده است. علیرغم اینکه FTC توافق‌نامه‌های ابری مایکروسافت را به چالش کشیده بود، اما قاضی کورلی آنها را در تصمیم خود در نظر گرفت. حکم دادگاه حتی از نظر تئوری با مایکروسافت موافق است که نینتندو سوییچ بخشی از بازار کنسول است، اما همچنین پذیرفته است که معقولانه است که FTC بتواند ادعا کند که اینطور نیست. قاضی کورلی همچنین با FTC موافقت کرده است که بازار کنسول شامل کامپیوترهای شخصی نمی‌شود.
 
پس از تصمیم قاضی کورلی، رئیس مایکروسافت، برد اسمیت، در بیانیه‌ای گفت که این شرکت «از دادگاه سانفرانسیسکو به خاطر این تصمیم سریع و بی‌نقص سپاسگزار است و امیدوار است سایر مناطق نیز به کار برای حل و فصل به‌موقع این موضوع ادامه دهند.»
فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، یکی از شاهدان اصلی دادگاه نیز در توییتی اینگونه واکنش نشان داد: «ما از دادگاه به خاطر تصمیم‌گیری سریع به نفع ما سپاسگزاریم. به گفته اسپنسر، شواهد نشان می‌دهند که معامله اکتیویژن بلیزارد برای این صنعت خوب است و ادعاهای FTC در مورد تعویض کنسول، خدمات اشتراک چند بازی، و ابر واقعیت‌های بازار گیمینگ را منعکس نمی‌کند.»
 

اکتیویژن بلیزارد نیز به این تصمیم واکنش نشان داده است. بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ای گفت: «ادغام ما به نفع مصرف‌کنندگان و کارگران خواهد بود. این اقدام به جای اینکه به پیشتازان تثبیت‌شده بازار اجازه دهد به تسلط بر صنعت به سرعت در حال رشد ما ادامه دهند، رقابت را فعال می‌کند.»

داگلاس فارار، سخنگوی FTC در بیانیه‌ای گفت FTC هنوز در حال برنامه‌ریزی برای حرکت بعدی خود است. وی گفت: «با توجه به تهدید آشکاری که این ادغام برای رقابت باز در بازی‌های ابری، خدمات اشتراک و کنسول‌ها ایجاد می‌کند از این حکم سرخورده شده‌ایم. در روزهای آینده ما گام بعدی خود را برای ادامه مبارزه برای حفظ رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام خواهیم کرد».

رای قاضی اکنون به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا معامله اکتیویژن بلیزارد خود را قبل از ضرب‌الاجل 18 ژوئیه ببندد، اما تنها در صورتی که این شرکت مایل به مسدود شدن حضورش در بریتانیا باشد و یا اگر سازمان رقابت و بازار (CMA) مایل به مذاکره برای رسیدن به نوعی راهکار باشد. این نهاد رگولاتور بریتانیا در ماه آوریل اقدام به جلوگیری از خرید پیشنهادی مایکروسافت کرد و مایکروسافت در حال حاضر در حال درخواست تجدیدنظر برای این تصمیم با برگزاری جلسه استماع در 28 ژوئیه است.
 
کد مطلب: 73741
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام