۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۹
مخابرات هشدار داد:

مراقب پیامک‌ها و تماس‌های کلاهبرداری باشید

ایتنا - ​​​​​​​مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به شهروندان درخصوص تماس ها و پیامک های کلاهبرداری با عنوان برنده شدن جوایز در قرعه کشی هشدار داد.
مراقب پیامک‌ها و تماس‌های کلاهبرداری باشید

محمدرضا بیدخام-مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران- ضمن آگاهی دادن به مشتریان نسبت به دریافت تماس‌های تلفنی مشکوک و یا پیامک‌های کلاهبرداری با عناوین جعلی متنوع از جمله شما برنده جایزه شده اید خاطر نشان کرد: شهروندان از در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعات شخصی و یا مراجعه به محل‌های اعلام شده خودداری کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، او افزود: تماس‌های تلفنی و یا دریافت متنی که افراد کلاهبردار برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب و شما را وادار به برقراری ارتباط با خودشان می‌کنند، باعث می‌شوند علاوه بر توصیه های متعدد، خودتان اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب را در اختیارشان قرار دهید.

وی در ادامه گفت: فیشینگ پیامکی یکی از انواع کلاهبرداری پیامکی است که کلاهبردار به اطلاعات شخصی و مهم شما دست پیدا می‌کند. این اطلاعات می‌تواند رمز بانکی شما باشد، به همین دلیل توصیه می‌شود تا به لینک‌های ناشناس در پیامک اعتماد نکنید.

طبق اعلام شرکت مخابرات ایران، بیدخام گفت: مشتریان می‌توانند این گونه کلاهبرداری‌ها و موارد مشابه احتمالی را با سامانه پاسخگویی ۲۰۲۱ شرکت مخابرات ایران اعلام کنند و در صورت اطمینان از کلاهبرداری با پلیس فتا تماس و یا از طریق سایت www.cyberpolice.ir اقدام کنند.
کد مطلب: 73578
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام