۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۱

حافظه گوشی‌ها ۲۴ گیگابایتی می‌شود

ایتنا - شرکت‌های فناوری قصد دارند حجم رم گوشی‌های هوشمند خود را به ۲۴ گیگابایت افزایش دهند که از حافظه بسیاری از لپ‌تاپ‌های کنونی بازار هم بیشتر است!
حافظه گوشی‌ها ۲۴ گیگابایتی می‌شود

تاکنون گوشی‌های هوشمند تا حد زیادی در مدل‌های رده بالای خود از ۸ تا ۱۶گیگابایت رم استفاده کرده‌اند، البته در این بین استثناهایی هم وجود دارد. به‌عنوان مثال گوشی‌های مخصوص بازی REDMAGIC ۷Pro از رم ۱۸گیگابایت سود می‌برد.

به گزارش ایتنا از همشهری آنلاین، یکی از فعالان حوزه فناوری در پلتفرم Weibo ادعا کرده که به‌زودی گوشی‌های هوشمند با ۲۴گیگابایت رم وارد بازار خواهند شد. البته این فرد هیچ مدل یا برندی را به‌عنوان نخستین شرکتی که چنین گوشی به بازار معرفی می‌کند، افشا نکرده اما در پست خود از واژه‌ ‌ Oga استفاده کرده است. این نام نهادی است که پشت‌پرده تولید گوشی‌های OnePlus، OPPO و Realme قرار دارد. گوشی OnePlus و OPPO که هر دو از سیستم عامل Color سود می‌برند و در چین ساخته می‌شوند احتمالا از نخستین گوشی‌های هوشمندی خواهند بود که از رم ۲۴گیگی سود می‌برند. گوشی هوشمند Realme UI دیگر گوشی موبایلی است که از نسخه کمی تغییر یافته سیستم عامل Color استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست چرا برخی برندها تصمیم گرفته‌اند رم ۲۴ گیگابایتی روی گوشی هوشمند خود داشته باشند؟ داشتن رم بیشتر مزایای متعددی دارد، ازجمله اینکه کاربر می‌تواند برنامه‌های بیشتری داشته باشد که مولتی تسک و چندکاره هستند. برگه‌های مرورگر بیشتر، فعال کردن ویژگی‌های پیشرفته‌تر و موارد دیگر از مزایای رم ۲۴گیگابایتی است.

با بیان این موضوع، برندهای امروزی هنوز در مورد مدیریت حافظه گارد دارند و به‌ناچار برنامه‌های پس‌ زمینه را از بین می‌برند، حتی اگر ۱۲ تا ۱۶گیگابایت رم در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار موجود باشد. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸ تا ۱۲ گیگابایت رم ایده‌آل است و رم ۱۶ گیگابایتی حتی برای یک گوشی بسیار زیاد است. بنابراین می‌توان فهمید که سازندگان موبایل‌های هوشمند حتی از رمی که در حال حاضر دارند نهایت استفاده را نمی‌برند. به‌عبارت دیگر، حتی اگر تلفنی با رم ۲۴گیگابایتی داشته باشیم، به‌احتمال زیاد تفاوت قابل توجهی در مقایسه با گوشی با حافظه ۱۲ یا ۱۶گیگابایتی به جز در مواردی مثل بازی یا رندر کلیپ ویدئویی نخواهد داشت.
کد مطلب: 73484
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام