۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹

حمله هکرهای روس به وزارت انرژی آمریکا

ایتنا - ​​​​​​​وزارت انرژی آمریکا پس از این که دو نهاد وابسته به این وزراتخانه، در یک حمله سایبری گسترده قربانی شدند، درخواست باج از هکرهای مرتبط با روسیه دریافت کرد.
حمله هکرهای روس به وزارت انرژی آمریکا


سخنگوی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوک ریج، که قراردادی با چندین آزمایشگاه ملی وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته‌ای (آژانس مسئول نگهداری ذخایر هسته‌ای آمریکا) را مدیریت می‌کند، این درخواست باج را دریافت کرد اما پاسخی به آن نداد. در این درخواست، مبلغ خاصی مشخص نشده بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا،  رویترز گزارش کرده بود یک درخواست‌ باج دیگر از سوی کارخانه وست ایزولیشن پایلوت دریافت شده بود که بازوی دیگر وزارت انرژی آمریکا بوده و زباله‌های هسته‌ای را در زیر زمین در کارلزباد نیومکزیکو نگهداری می‌کند.

گروه هکری Clop که با نام Cl۰p هم شناخته می‌شود، از شیوه‌های مختلفی برای اخاذی استفاده کرده که شامل استفاده از باج افزار و تهدید به انتشار آنلاین اسناد مسروقه، بوده است. شرکت‌های شل، بریتیش ایرویز و بریتیش برادکستینگ از جمله قربانیانی هستند که هدف حمله این گروه قرار گرفته‌اند.

وزارت انرژی آمریکا در این باره  اظهارنظر نکرد اما سخنگوی این وزارتخانه پنج‌شنبه گذشته تائید کرد دو نهاد وابسته به این وزراتخانه، هدف حمله سایبری قرار گرفته اند اما رخنه اطلاعاتی آنها گسترده نبوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آژانس‌های دولتی متعددی در آمریکا حمله سایبری قرار گرفته‌اند که طی این حملات، هکرها از آسیب پذیریهای یک نرم افزار محبوب، برای جمع آوری اطلاعات از تعداد زیادی از قربانیان بهره برداری کردند.
کد مطلب: 73363
برچسب ها: هکر حمله سایبری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام