۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۲

هکرهای روس به ​​​​​​​ سایت بندر روتردام حمله کردند

ایتنا - ​​​​​​​وب سایت بندر روتردام هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که به هکرهای طرفدار روسیه نسبت داده شده است.
هکرهای روس به ​​​​​​​ سایت بندر روتردام حمله کردند


مقامات بندری اعلام کردند چندین بندر هلندی از جمله آمستردام و خرونینگن هم با حملات انکار سرویس توزیع شده (داس) روبرو شدند. یک سخنگو گفت: بندر روتردام، از مرکز امنیت سایبری ملی هلند اطلاعاتی دریافت کرده است که گروه‌های طرفدار روسیه، مسئول این حمله بوده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق گزارش شبکه آر تی ال هلند که نخستین رسانه منتشرکننده خبر این اتفاق بود، یک گروه هکری به نام "بدون نام ۰۵۷ (۱۶) " مدعی شده که این حمله در پاسخ به برنامه‌های هلند برای خرید تانکهای سوئیسی برای اوکراین بوده است. سازمان‌های اطلاعاتی اوایل سال میلادی جاری هشدار داده بودند که زیرساخت دریایی هلند با تهدید خرابکاری از سوی روسیه، روبروست.

در حالی که وب سایت بندر آمستردام در حمله سایبری که ششم ژوئن به وقوع پیوست، به مدت یک ساعت از کار افتاد، بنادر دریایی خرونینگن به مدت دو روز، اختلال آنلاین داشتند. یک سخنگو گفت: این بنادر، باجی به هکرها پرداخت نکردند و اطلاعاتی به سرقت نرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق اطلاعات بندر روتردام که از فراهم کننده خدمات خود دریافت کرد، این حملات با استفاده از آدرس‌های آی پی از روسیه و صربستان انجام شد.
کد مطلب: 73311
برچسب ها: هکر حمله سایبری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام