۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷

گوگل و مایکروسافت به کمک مالزی می‌روند

ایتنا - ​​​​​​​مالزی با هدف تقویت موقعیت خود به عنوان یک هاب دیتا و یک پایگاه زنجیره تامین بی‌طرف در بحبوحه تنش‌های رو به رشد میان آمریکا و چین، می‌خواهد مایکروسافت و گوگل را جذب کند.
گوگل و مایکروسافت به کمک مالزی می‌روند

ظفرول عبدالعزیز، وزیر بازرگانی و صنعت مالزی، در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: ما تا جایی که بتوانیم، شرکت‌های زیادی را جذب می‌کنیم و به تدریج خود را به عنوان یک هاب دیتاسنتر، تثبیت می‌کنیم.

به گزارش ایتنا از ایسنا، موفقیت سرمایه‌گذاری مالزی در سال میلادی جاری، شامل جذب شرکت‌هایی نظیر تسلا و خدمات وب آمازون (AWS) بوده است.

تسلا قصد دارد خودروهای برقی را به این کشور آسیای جنوب شرقی وارد کرده و شبکه‌ای از ابرشارژرها بسازد در حالی که شرکت خدمات وب آمازون، ۲۵.۵ میلیارد رینگیت (۷.۴ میلیارد دلار) در زیرساخت رایانش ابری تا سال ۲۰۳۷ سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تنش‌های فزاینده میان واشنگتن و پکن، شرکت‌های جهانی را واداشته است به دنبال موقعیت‌های دیگری خارج از چین باشند.

مالزی با سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند ویتنام و تایلند برای سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه ساخت زنجیره تامین جدید رقابت می‌کند.

وزیر بازرگانی مالزی گفت: ما شاهد تغییرات زیادی در زنجیره تامین بوده ایم و به تاب آوری و امنیتی که به این منطقه می‌آید، نگاه می‌کنیم.

طبق اعلام سازمان توسعه سرمایه‌گذاری مالزی، این کشور ۷۱.۴ میلیارد رینگیت سرمایه‌گذاری تایید شده در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ جذب کرد که ۶۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، بیش از ۵۲ درصد از کل این جریان را تشکیل می‌دهد. وزیر بازرگانی مالزی، اوایل ماه میلادی جاری در سفر به ژاپن، ۲۳ میلیارد رینگیت سرمایه‌گذاری احتمالی را تامین کرد.

این مقام مالزیایی با بیان این که مالزی همچنین به دنبال سرمایه‌گذاری روی جذابیت خود به عنوان یک هاب نیمه‌رسانا در بحبوحه وضعیت ژئوپلیتیکی منطقه‌ای نامعلوم است، اظهار کرد: ما باید گاهی فرصت طلب باشیم. ما در موقعیت بی‌طرف بوده و بخشی از زنجیره تامین حساس هستیم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اقتصاد مالزی به شدت به تجارت وابسته است و در برابر شوک‌های ناشی از اختلالات در تجارت به خصوص تجارت مربوط به چین که از سال ۲۰۰۹، بزرگترین شریک تجاری این کشور بوده، آسیب پذیر بوده است.
کد مطلب: 73274
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام