۰
plusresetminus
جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
در پی توییت ماسک؛

توییتر مایکروسافت را به سواستفاده از داده‌ها متهم کرد

ایتنا - برخی ممکن است این نامه را به عنوان یک اقدام تلافی‌جویانه توئیتر نیز تفسیر کنند. چند هفته پیش، مایکروسافت اعلام کرد که توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود حذف می‌کند.
توییتر مایکروسافت را به سواستفاده از داده‌ها متهم کرد
کمتر از یک ماه پس از تهدید ایلان ماسک به پیگرد قضایی مایکروسافت به دلیل استفاده از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، این شرکت رسانه‌های اجتماعی پرسش‌ها و اتهاماتی به مایکروسافت وارد کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، توییتر در نامه‌ای به این غول نرم‌افزاری، مدعی شد که مایکروسافت از داده‌های این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به‌طور نادرست استفاده کرده و هزینه‌ای را برای آن پرداخت نکرده است.
 
به گزارش نیویورک تایمز، که اولین بار در مورد این نامه گزارش داد، شرکت تحت رهبری ماسک ادعا می‌کند که مایکروسافت نه تنها از داده‌هایی بیشتر از آنچه توافق شده بود استفاده کرده است، بلکه آن داده‌ها را بدون رضایت توییتر با سازمان‌های دولتی به اشتراک گذاشته است. در این نامه، نماینده حقوقی توییتر مدعی شده است که مایکروسافت ممکن است « برای مدت طولانی برخی مفاد این توافق را نقض کرده باشد». در پاسخ، مایکروسافت به رویترز گفت که ادعاهای توییتر را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و اظهار داشت که مایل است به پیوندهای تجاریشان ادامه دهد.
 
اختلاف توییتر با مایکروسافت بر سر استفاده نادرست از داده‌های پلتفرم به نبردهای مربوط به حق کپیرایت اضافه می‌شود که در حال حاضر بر سر آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد در حال شکل‌گیری است. اوایل سال جاری میلادی، Getty Images از شرکت Stability AI، خالق Stable Diffusion، به دلیل استفاده نادرست از کتابخانه تصویر موجود خود به عنوان داده‌های آموزشی هوش مصنوعی و عدم پرداخت هزینه آن شکایت کرده بود. در مورد مایکروسافت، توییتر این شرکت را به دلیل سوء استفاده از APIها (رابط برنامه‌نویسی برنامه) که به شریک اجازه دسترسی به داده‌های پلتفرم و سایر توانایی‌های یکپارچه‌سازی را می‌دهد، هدف قرار داده است.
 

این اقدام به دنبال عدم تمایل مایکروسافت به پرداخت هزینه های API توییتر صورت گرفت

 
طبق گزارش‌ها، توییتر مایکروسافت را در مورد استفاده از داده‌ها با استفاده از APIهای رایگان توییتر زیر سوال شده است. این شرکت در ماه فوریه به سیستم API رایگان خود پایان داد و یک «سطح پایه غیررایگان» را عرضه کرد. استدلال توییتر ای بود که داده‌های پلتفرم آن «یکی از محبوب‌ترین مجموعه داده‌های جهان» است، همچنین ماسک در توییتی نوشت که این API رایگان «به شدت مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد». در ماه مارس، توییتر اعلام کرد که سطح پایهAPI  آن صد دلار در ماه با محدودیت خواندن 10000 توییت هزینه دارد، در حالی که سطح سازمانی از 42000 دلار در ماه شروع می‌شود و تا 2.5 میلیون دلار در سال هزینه دارد.
 
این حرکت سروصدای زیادی ایجاد کرد، زیرا می‌توانست ارزش فعالیت‌ها و تحقیقات سال‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و به نظر می‌رسید که افراد زیادی مایل یا قادر به پرداخت آن هزینه API بالا نیستند. به نظر می‌رسد که توییتر از مایکروسافت می‌خواهد که تاوان گناهان ادعایی گذشته را بپردازد، و با توجه به ثروت عظیمی که مایکروسافت دارد، این اقامه دعوی می‌تواند پول نقد قابل توجهی به جیب توییتر روانه کند. توییتر که در کمتر از یک سال پس از خرید ماسک، ارزشش از 44 میلیارد دلار به حدود 20 میلیارد دلار کاهش یافته است، می تواند از مقداری سرمایه بهره‌مند شود.
 
ماسک قبلاً ترس از ورشکستگی شرکت را در گذشته‌ای نه چندان دور مطرح نموده و روند تجدید ساختار تهاجمی را آغاز کرده بود، اما از آن زمان چشم‌انداز مثبتی را ارائه کرد که جریان نقدی خالص این شرکت به زودی می‌تواند مثبت شود. با این حال، برخی ممکن است این نامه را به عنوان یک اقدام تلافی‌جویانه توئیتر نیز تفسیر کنند. چند هفته پیش، مایکروسافت اعلام کرد که توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود حذف می‌کند.
 
کد مطلب: 73040
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام