۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۸

تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد

ایتنا - با نزدیک شدن به روزهای حج تمتع و آغاز سفر حجاج ایرانی به عربستان، برخی اپراتورها تعرفه‌های مکالمه، پیامک و اینترنت خود را اعلام کردند.
تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد

هر ساله و با فرارسیدن روزهای حج تمتع، هر یک از اپراتورها امکانات ویژه‌ای را در اختیار حجاج قرار می‌دهند که شامل تعرفه‌های مکالمه، پیامک و اینترنت می‌شود. همچنین یکی از مزیت‌های استفاده از سرویس رومینگ، نرخ مناسب در مقایسه با سایر اپراتورهای داخلی و خارجی است.

همراه اول چه تعرفه‌هایی برای حجاج دارد؟
طبق اعلام اپراتور اول تلفن همراه، همراه اول سعی کرده است با طراحی بسته های متنوع رومینگ از لحاظ حجم بسته و مدت سفر که از منظر قیمتی قابلیت رقابت با سیم‌کارت های عربی را دارد، مانع از خروج ارز از کشور شود. این اپراتور در اطلاعیه خود اعلام کرده است: پیرو توافقی که همراه اول با اپراتورهای عربستانی انجام داده، امکان عرضه مکالمه و دیتا با قیمت بسیار مناسب و حتی بهتر از سیم‌کارت های عربی برای مشترکان همراه اول (دائمی و اعتباری) فراهم شده است و مشترکان با هزینه بسیار اندک، حجم دیتای خوبی در دسترس خواهند داشت. همچنین  قابل ذکر است که برای اولین بار سرویس ۵G برای حجاج بیت الله حرام قابل بهره برداری شده و مشترکان می توانند از اینترنت با سرعت بسیار بالا استفاده کنند.

 در میان بسته های حج، یک بسته اینترنت بین الملل تخفیفی ۶۰ روزه بسیار ارزنده برای حجاج به چشم می خورد که علاوه بر امکان خرید آسان از درگاه های مختلف، حجاج می توانند بدون نگرانی از پایان مهلت زمانی اعتبار بسته، با خیال راحت از ایران و قبل از سفر خود، این بسته را تهیه کنند. همراه اول برای مدیران کاروان و ستاد حج و حجاجی که نیاز به دیتا و مکالمه زیاد دارند، بسته ای با حجم نامحدود برای ۹۰ روز با ۱۵۰ دقیقه مکالمه و ۱۵۰ عدد پیامک هدیه رومینگ جهت استفاده در عربستان، طراحی کرده است.

 از طرف دیگر با توجه به محدودیت برخی شبکه های اجتماعی در داخل کشور و نیاز حجاج به مکالمه، بسته هفتگی رومینگ حج با ۷۰ دقیقه مکالمه و ۷۰ پیامک هدیه برای مشترکانی که نیاز به تماس با ایران یا از ایران را دارند، در نظر گرفته شده است. بر این اساس زائرانی که علاقه مند به استفاده از بسته های مقرون به صرفه اینترنت بین الملل و مکالمه همراه اول در سفر خود هستند، می توانند از بین ۴ بسته تدارک دیده شده، با شماره گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۵ مربع» اقدام به انتخاب بسته موردنظر کنند.

«بسته ویژه» ۱.۵ گیگابایتی اینترنت بین المللی ۶۰ روزه حجاج (ویژه کشور عربستان) به قیمت «۲۸۰ هزار تومان»، بسته «اینترنت بین المللی هفتگی ۳ گیگابایتی حج» به همراه هدیه ۵ دقیقه مکالمه و ۵ پیامک به قیمت «۴۴۰ هزار تومان» و بسته «اینترنت بین المللی حج نامحدود» ۹۰ روزه به همراه هدیه ۱۵۰ دقیقه مکالمه و ۱۵۰ پیامک به قیمت «یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان» مخصوص مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول که قصد عزیمت به عربستان دارند، در نظر گرفته شده است.

همچنین بسته «۷۰ دقیقه مکالمه» هفتگی به همراه ۷۰ پیامک هدیه نیز مخصوص آن دسته از مشترکانی در نظر گرفته شده است که نیاز بیشتر به مکالمه دارند و قیمت آن «۳۴۰ هزار تومان» است. حجاج و خانواده یشان با خرید این بسته ها، می توانند سرویس رومینگ را برای زائران بیت الله حرام، فعال کنند.

براساس توافقات اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول) به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، مشترکان این اپراتور در حج تمتع ۱۴۰۲ می توانند از مزیت کاهش نرخ تعرفه آزاد استفاده کنند. بنابراین تعرفه استفاده آزاد از سرویس رومینگ با ارایه تخفیف نسبت به قیمت سابق، به شرح هر دقیقه مکالمه با ایران یا خطوط عربستان ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه مکالمه دریافتی از ایران ۹۰۰۰ تومان، هر عدد پیامک به خطوط ایران ۳۰۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت ۲۰۰۰ تومان است.

همچنین جهت رفاه خانواده ها برای مکالمه با حجاج خود در عربستان نرخ مکالمه بین الملل با خطوط همراه اول با در نظر گرفتن قیمت ترجیحی به ۹۰۰۰ هزار تومان در دقیقه کاهش یافت. علاوه بر این نرخ مکالمه از تلفن ثابت با حجاج هم برابر با ۹۰۰۰ تومان است. زائران خانه خدا باید آگاه باشند که با توجه به دستور العمل های امن سازی پرتال های ایران، امکان دسترسی امن به پرتال های بانکی و ایرانی از طریق سیمکارت های خارجی و وای فای هتل ها عموما محدود شده است، لذا در صورتی که نیاز به استفاده از پرتال های ایرانی را دارند، باید به سراغ خرید سیمکارت های ایرانی و استفاده از بسته های دیتای رومینگ بروند.

مشترکان همراه اول علاقه مند به استفاده از بسته های رومینگ حج، باید پیش از سفر خود، اقدام به فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل با شماره گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۱ مربع» کنند؛ با این کار علاوه بر دریافت رایگان پیامک های بانکی، دسترسی رایگان به درگاه «همراه من» برایشان وجود خواهد داشت. نکته قابل توجه این است که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک رایگان است. حجاج گرامی جهت پرداخت قبوض و خرید شارژ می توانند از کد دستوری USSD و همچنین اپلیکیشن های «همراه من» و «اوانو» استفاده کنند. علاوه بر موارد ذکر شده مشترکان می توانند با مراجعه به «فروشگاه آنلاین همراه اول» یا ‌اپلیکیشن «همراه من» ‌اقدام به خرید و فعالسازی بسته های ویژه حج برای خود یا زائر مدنظرشان کنند.

منبع: ایسنا
کد مطلب: 73039
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام