۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴

۵ باور غلط دنیای فناوری!

ایتنا - برخی از مردم با ترس‌هایی در مورد استفاده از فناوری و تأثیر آن بر زندگی روزمره مواجه هستند.
۵ باور غلط دنیای فناوری!

روزنامه "واشنگتن پست" با ذکر ۵ نکته فنی که نباید از آن‌ها وحشت داشته باشید، از خوانندگان دعوت کرد تا این تفکر بیش از حد به شایعات را متوقف و به جنبه‌های مهم زندگی منتقل کنند.

 استفاده از وای فای کافی شاپ خطری ندارد
۵ یا ۱۰ سال پیش، استفاده از Wi-Fi در خارج از خانه، به خصوص در کافه‌ها یا مغازه ها، ایمن نبود، اما امروزه، بیشتر وب سایت‌ها و برنامه‌ها داده‌هایی را که در دستگاه‌های هوشمند ضبط می‌کنید سازماندهی کرده و نفوذ کلاهبرداران را دشوار می‌کنند. البته این مسئله موضوع غیرممکنی نیست، اما هکر‌ها اکنون اهداف آسان تری نسبت به شبکه Wi-Fi باز دارند.

هیچ خطری برای شارژ گوشی در مکان‌های عمومی وجود ندارد
قبلاً شایعاتی در مورد خطر اتصال تلفن به دوشاخه در مکان‌های عمومی مانند مراکز خرید و مکان‌های دیگر وجود داشت، اما معلوم شد که این نادرست است، به خصوص که اکثر تلفن‌ها اکنون دارای ویژگی جلوگیری از انتقال داده‌ها از طریق دوشاخه‌های برق هستند. 

البته بهتر است هر کاربر از یک شارژر مخصوص استفاده کند، اما در صورتی که مجبور به شارژ گوشی بدون شارژر خود هستید، می‌توانید گوشی را قبل از اتصال به برق خاموش کنید.

بهتر است گوشی را با اثر انگشت یا چهره قفل کنید
با گسترش فناوری حسگر و دوربین، نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد قرار دادن اثر چشم/صورت یا اثر انگشت روی گوشی به منظور قفل و باز کردن آن وجود دارد، اما امروزه این فناوری امن‌تر از استفاده از رمز عبور است که معمولا از ۴ رقم تشکیل شده است.

کد‌های QR ایمن هستند
کد‌های QR می‌توانند آزاردهنده باشند، به‌ویژه آنکه پیوند‌هایی را که در خود دارند قبل از اسکن با دوربین نشان نمی‌دهند.

این درست است که بگوییم صاحب این پیوند‌ها ممکن است برخی متادیتا‌های گوشی یا کاربر را ردیابی کند، اما از آن فراتر نمی‌رود و نمی‌تواند به حریم خصوصی کاربران نفوذ کند.

شاید مناسب‌ترین راه برای مقابله با این مسائل، تفکر منطقی در مورد اینکه چه مواردی باید و نباید از این کدها، به صورت موردی اسکن شوند، باشد.

 اشکالی ندارد شماره تلفن شخصی خود را بدهید
با تعدد برنامه‌های تلفن، بیشتر ویژگی‌های امنیتی در بسیاری از برنامه‌های تلفن‌های ما به ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای برای محافظت از تلفن در برابر نقض حریم خصوصی یا دسترسی غیرقانونی به حساب‌ها نیاز دارند. برای فعال سازی این قابلیت معمولاً شماره تلفن کاربر درخواست می‌شود تا کدی برای استفاده و تایید هویت برای وی ارسال شود.

بر این اساس، این روزنامه معتقد است که این موضوع کاملاً ایمن است، به خصوص زمانی که همه چیز در گوشی و آنچه که به اینترنت متصل است خراب باشد که در این صورت شماره تلفن در برابر هرگونه فرآیند هک موثر باقی می‌ماند.

موارد مهمی که باید رعایت کنید
این روزنامه آمریکایی معتقد است که توجه باید به اقدامات مهم دیجیتالی بیش از موارد ذکر شده معطوف شود.

برای محافظت از حساب‌ها، گذرواژه‌های قوی تنظیم کنید و هرگز از همان گذرواژه بیش از یک بار، در بیش از یک پلتفرم استفاده نکنید.

کاربر باید همیشه برنامه‌ها و نرم افزار‌ها را به روز کند؛ چرا که این باعث محافظت بهتر از دستگاه‌ها و داده‌های ذخیره شده در تلفن می‌شود.

همچنین باید همیشه مراقب لینک‌های مشکوکی باشیم که در پیامک‌ها یا برنامه‌های چت به دست کاربران می‌رسند. این لینک‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دسترسی به پول و شاید به‌دست آوردن اطلاعات شخصی برای آسیب‌رسانی به حساب‌ها هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: 72800
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام