۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۸

تصمیم‌گیری فیلترینگ پلتفرم‌ها توسط سران سه قوه بود

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه حداقل به قواعد خودشان پایبند باشند.
تصمیم‌گیری فیلترینگ پلتفرم‌ها توسط سران سه قوه بود


عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی خود تاکید کرد، ما از فعالیت هر پلتفرم خارجی در ایران استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه حداقل به قواعد خودشان پایبند باشند.

وی افزود: به تازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا که مالک شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتس‌اپ است، مکاتبه کرده است که در این زمینه مذاکره کنند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: همین‌جا اعلام می‌کنیم هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی و یا حداقل قواعد خودشان را بپذیرد و به آن پایبند باشند که بتوانیم حقوق مردم را در این پلتفرم‌ها دنبال کنیم، استقبال خواهیم کرد.

زارع‌پور بیان کرد: مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و واتس‌اپ که رئیس جمهور هم به آن اشاره کردند ارتباطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد؛ این تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های کشور برقرار است؛ روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی از طریق پیام‌رسان‌ها و با کیفیت انجام می‌شود و هر روز بر کیفیت آنها اضافه می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همه زیرساخت‌های وزارت ارتباطات پای کار پیام‌رسان‌ها آمده که بتوانند خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه کنند. حدود ۴-۵ پیام‌رسان‌هایی که این روزها مردم از آن استفاده می‌کنند این قابلیت را دارند.

زارع‌پور عنوان کرد: به زودی نسخه جدید پیام رسان ایتا که بعد از روبیکا بیشترین اقبال را داشته است، منتشر می شود و در نسخه جدید آن امکان تماس تصویری وجود دارد.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: پیام‌رسان های بله با مشارکت سروش‌پلاس، آیگپ و روبیکا به تماس تصویری مجهز شده‌اند.

وی افزود: دو هفته پیش که وزیر ارشاد به موریتانی رفته بود، با پیام رسان‌های ایرانی با هیات دولت در تماس بود.

در ادامه وزیر ارتباطات به صورت آزمایشی تماس تصویری با یک پیام رسان داخلی در حضور خبرنگاران انجام داد.
کد مطلب: 71741
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام