۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۷

نکات مهم برای سرمایه‌ گذاری در خرید فرش دستباف ایرانی

خوش بافت بودن فرش و کیفیت بالای فرش دستباف می‌تواند آن را تبدیل به یک کالای سرمایه‌گذاری نماید. به این خاطر اگر هدف شما از خرید فرش دستباف جنبه‌های کاربردی و مصرفی آن نیست باید بهترین انواع آن را خریداری کنید. در این صورت در یک بازه‌ی زمانی معقول سرمایه شما چند برابر خواهد شد.
نکات مهم برای سرمایه‌ گذاری در خرید فرش دستباف ایرانی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سرمایه‌گذاری در خرید فرش دستباف یکی از وجوه ارزشمندی فرش‌های دستباف به حساب می‌آید. در بسیاری از اوقات از افزایش قیمت فرش‌های دستباف شگفت زده خواهید شد. با این وجود بخش کمی از جامعه به خرید فرش دستباف به عنوان یک سرمایه گذاری فکر می‌کند. هر وقت سخن از سرمایه گذاری به میان می‌آید همه به سرعت به خرید ارز و طلا فکر می‌کنند. در حالی که یکی از بهترین کالاها برای سرمایه‌ گذاری فرش‌های دستباف ایرانی است. در این مقاله به نکاتی برای انجام سرمایه گذاری روی فرش دستباف پرداخته‌ایم که این سرمایه گذاری را سودآور کند.
 

آیا فرش‌های دستباف یک کالای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند؟

 


فرش‌های دستباف در بسیاری از اوقات به عنوان یک کالای ضروری و اثر هنری شناخته می‌شوند. چرا که جذابیت و زیبایی و اصالت در آن‌ها موج می‌زند. اما این بار می‌خواهیم به عنوان یک کالا سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنیم. یک فرش دستباف تا چه اندازه می‌تواند به عنوان یک کالای مناسب برای سرمایه گذاری شناخته شود؟ در پاسخ باید گفت بستگی به فرشی دارد که می‌خرید. خوش بافت بودن فرش و کیفیت بالای فرش دستباف می‌تواند آن را تبدیل به یک کالای سرمایه‌گذاری نماید. به این خاطر اگر هدف شما از خرید فرش دستباف جنبه‌های کاربردی و مصرفی آن نیست باید بهترین انواع آن را خریداری کنید. در این صورت در یک بازه‌ی زمانی معقول سرمایه شما چند برابر خواهد شد.
 

نکات مهم در خرید فرش دستباف ایرانی با هدف سرمایه گذاری


برای انجام چنین خریدی در بین فرش‌های دستباف ایرانی فاکتورهایی وجود دارند. توجه به این فاکتورها در زمان انتخاب کار را برای یک انتخاب درست آسان می‌کند. با این حال یکی از راه‌های ساده‌تر مراجعه به مراکز فروش معتبر فرش دستباف است. شما با مراجعه به گالری فرش عرسین می‌توانید بهترین فرش‌های ایرانی را خریداری نمایید. برای مشاهده و خرید فرش ایرانی برای سرمایه گذاری می‌توانید از وب‌سایت ما بازدید کنید. کارشناسان ما در گالری عرسین تمام اطلاعات مورد نیاز شما قبل از خرید را در اختیار شما خواهند گذاشت.
به سراغ فاکتورهای مهم سرمایه‌گذاری در خرید فرش دستباف می‌رویم:
 

رنگ فرش و متریال مورد استفاده در آن


امروزه برای تولید فرش‌های دستباف از طیف وسیعی از الیاف استفاده می‌شود. در بین الیاف مصرفی پشم بیشتر از دیگر انواع الیاف رایج است. اما فرش‌های بافته شده با ابریشم با کیفیت‌تر هستند. البته اگر ابریشم از فرآوری صحیح از کرم‌های ابریشم تولید شده باشد. الیاف ابریشمی نسبت به پنبه مرسریزه و ویسکوز و بامبو هم از سطح کیفی بالاتری برخوردار است. به یاد داشته باشید که جنس و کیفیت الیاف نکته اصلی در طول عمر فرش است. تنوع رنگی بالایی در فرش‌های دستباف وجود دارد. این رنگ‌ها از انواع طبیعی تا شیمیایی را در بر می‌گیرد. با این حال نکته مهم در خصوص رنگ فرش تثبیت شدن در بافت فرش است. الیاف باید آنقدر شسته شوند که دیگر رنگ پس ندهند. توجه داشته باشید رنگ‌هایی که بر پایه آنیلین هستند بر الیاف اثر مخرب خواهد گذاشت. پس ترجیحا فرشی خریداری کنید که رنگ‌های بر پایه‌ی آنیلین نداشته باشند.
 

نوع بافت فرش دستباف


منظور از نوع بافت فرش تعداد گره‌های به کار رفته در فش است. در فرش‌های دستباف ایرانی هر چه تعداد گره‌ی بیشتر وجود داشته باشد ارزشمندتر است. گره‌های بیشتر یعنی تراکم بیشتر، زمان بیشتر و صرف انرژی بیشتر پس ارزشمند هستند. برای خرید انواع باکیفیتی از فرش ایرانی نیاز به صرف هزینه است اما قطعا ارزش این هزینه را دارد. اغلب قالی‌های اعلای ایرانی رج شماری بالاتر از 70 دارند. این رجشمار در قیاس با قالی‌های معمولی 35 تا 45 رج نشان تفاوت بارز فرش‌های نفیس است. پس اگر به قصد سرمایه گذاری فرش دستباف می‌خرید باید رجشمار بالایی داشته باشد.
 

طرح فرش دستباف


طرح در فرش‌های دستباف ایرانی به سه نوع:
   - معاصر
   - مدرن
   - آنتیک
تقسیم می‌شوند. البته زیر شاخه‌های دیگری نیز برای طرح در فر دستباف وجود دارد. این زیر شاخه‌ها در یکی از این سه گروه اصلی طرح فرش جای دارند. سبک کاری و امضای هر بافنده نیز می‌تواند به مانند امضای شخصی او باشد. این مورد نیز به قیمت فرش دستباف و ارزش آن می‌افزاید. در بین این گروه‌ها، طرح‌های آنتیک برای سرمایه گذاری انتخاب بهتری هستند.

اندازه‌ی فرش دستباف
 


مورد بعدی بعد زیبایی شناختی فرش دستباف است. اندازه‌های خیلی کوچک و خیلی بزرگ در قیاس با اتاق جلوه‌ی خوبی ندارد. اغلب افراد قالی‌ها و فرش دستباف 9 متری را به نیت سرمایه گذاری خریداری می‌کنند.
البته این محبوبیت فرش 9 متری چیزی از ارزش فرش‌های نفیس 6 و 12 متری دستباف کم نمی‌کند. مهم‌ترین نکته تناسب فرش و محیط است.
 

صبر و حوصله


برای سرمایه‌گذاری در خرید فرش دستباف باید با صبر و حوصله عمل کرد. فرش‌ها و قالی‌های دستباف ایرانی هر یک شاخصه‌های مخصوص به خود دارند. فرشی را انتخاب کنید که عمر طولانی و ارزش هنری داشته باشد.
 

انتخاب فروشنده‌ای معتبر و معتمد


یکی از قسمت‌های مهم در خرید فرش‌های دستباف پیدا کردن مراکز معتبر فروش است. کلاهبردارن همیشه در کمین هستند تا از بی اطلاعی و دانش اندک دیگران سوء استفاده کنند. به همین خاطر در خرید فرش به سراغ افراد و مراکز قابل اعتماد بروید. رزومه و سابقه کاری فروشنده فرش دستباف یکی از فاکتورهایی است که اهمیت زیادی دارد. ما به شما عرسین گالری را معرفی می‌کنیم. گالری عرسین با تنوع بالای فرش‌های دستباف در ابعاد مختلف از مراکز معتبر در کشور است. کافی است تا با کارشناسان ما در گالری فرش عرسین تماس حاصل کنید. کلیه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم در حین خرید توسط کارشناسان متخصص فرش به شما ارائه خواهد شد.
 

آشنایی با انواع سرمایه گذاری در فرش دستباف


اغلب سرمایه گذاری‌ها فارغ از اینکه بر روی چیست به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. فرش دستباف نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین شما با دو رویکرد کوتاه مدت و بلند مدت می‌توانید نسبت به خرید فرش دستباف ایرانی اقدام کنید.
 

سرمایه گذاری کوتاه مدت بر فرش دستباف


توجه داشته باشید که به محض افزایش قیمت ارز قیمت فرش بالا نمی‌رود. در واقع یک دوره‌ی به اصطلاح خواب وجود دارد. با این وجود متریال فرش بافی به سرعت با ارز گران‌تر خواهد شد. مورد بعدی که باید در سرمایه گذاری کوتاه مدت مورد توجه قرار داد زمان خرید و فروش است. ماه‌های آغازین و پایانی سال با تعداد بیشتری از فرش در بازار مواجه هستیم. همین موضوع ببر روی قیمت فرش دستباف اثر منفی گذاشته و کمی ارزان‌تر خواهد شد. اما در باقی ماه‌های سال که عرضه کمتر است قیمت فرش دستباف بالاتر می‌رود. پس برای خرید و فروش و سود کوتاه مدت باید به این مورد توجه کرد.
 

سرمایه گذاری بلند مدت در خرید فرش دستباف


یکی دیگر از وجوه سرمایه‌گذاری در خرید فرش دستباف سرمایه گذاری‌های بلند مدت است. تنها اقدام لازم برای این نوع سرمایه گذاری دقت در انتخاب نوع فرش است. حتی اگر از فرش خریداری شده استفاده کنیم در صورت اعلا بودن در بلند مدت افزایش قیمت خواهد داشت.
 

سخن نهایی


سرمایه‌گذاری در خرید فرش دستباف یکی از وجوه کم ریسک و مطمئن از سرمایه گذاری است. برای موفقیت در این عرصه کافی کمی دانش و اطلاعات خود را افزایش دهیم. کمک گرفتن از افراد متبحر در زمینه فرش ایرانی نیز کمک زیادی به یک انتخاب خوب می‌کند. خرید از مراکز معتبر فروش فرش دستباف، همیشه به سودآوری و موفقیت منتهی خواهد شد.

 
کد مطلب: 71258
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام