۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰

رگبار حملات انتقادی ایلان ماسک علیه اپل

ایتنا - ماسک اپل را به «سرکوب مخفیانه آزادی بیان» متهم کرده است و حتی به نظر می‌رسد که این شرکت ممکن است از «انحصار دوگانه خود برای آسیب رساندن به تسلا» استفاده کند، زیرا اکثر صاحبان خودروهای تسلا به اپلیکیشن نصب شده روی آیفون خود متکی هستند.
رگبار حملات انتقادی ایلان ماسک علیه اپل
ماسک در یک توییت جدید گفته است که «اپل بیشتر تبلیغاتش در توییتر را متوقف کرده‌است». ماسک در توئیت‌های دیگری هم به انتقاد جدی از تیم کوک مدیرعامل اپل پرداخته است. او همچنین در پاسخ به توییتی که مدعی شده بود اپل بیشتر به حزب دموکرات آمریکا کمک مالی می‌کند، سوگیری سیاسی اپل را زیر سوال برد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، مدیرعامل جدید توییتر سیاست مالیات 30 درصدی اپل برای تمام تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای را مورد توجه قرار داد، دستوری که هر اپلیکیشن لیست‌شده در اپ استور باید از آن پیروی کند. ماسک با تکیه بر انتقادات خود، در توییت دیگری اشاره کرد که به جای پرداخت مالیات 30 درصدی اپ استور، با اپل وارد جنگ خواهد شد.
 
شایان ذکر است که فیل شیلر، یکی از مدیران کهنه‌کار اپل که برای مدت طولانی اپ استور را راهبری می‌کرد، چند روز پیش و اندکی پس از فعال شدن مجدد حساب دونالد ترامپ توسط ماسک توئیتر را ترک کرد. در مورد تبلیغ‌کنندگان، بزرگترین نگرانی این است که نگرش «مطلق‌گرایانه آزادی بیان» ماسک به سیاست‌های اعتدال آسیب برساند و توییتر را به یک پلتفرم کمتر ایده‌آل برای تبلیغات کالاها و خدمات تبدیل کند.
 

جنگی با اپل قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد
 
داستان به تبلیغات ختم نمی‌شود. ماسک ادعا می کند که اپل «تهدید کرده است که توییتر را از اپ استور خود اخراج می‌کند». ماسک توضیح نداد که آیا اپل می‌خواهد این برنامه را از اپ استور حذف کند یا این که نسخه به‌روزرسانی‌شده‌ای را در اختیار دارد که ممکن است حاوی تغییرات بحث‌برانگیزی باشد که به‌طور بالقوه خط‌مشی‌های اپل را نقض می‌کند. چنین اتفاقی اخیراٌ برای اسپاتیفای رخ داد و اپل از این پلتفرم خواست از انتشار کتاب‌های صوتیش از طریق اپ استریمینگ خود خودداری کرد.
 
ماسک همچنین اپل را به «سرکوب مخفیانه آزادی بیان» متهم کرده است و حتی به نظر می‌رسد که این شرکت ممکن است از «انحصار دوگانه خود برای آسیب رساندن به تسلا» استفاده کند، زیرا اکثر صاحبان خودروهای تسلا به اپلیکیشن نصب شده روی آیفون خود متکی هستند.
 
کد مطلب: 70789
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام