۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۱

سردار جلالی: فیلتر اینستاگرام کار بسیار هوشمندانه و دقیقی بود

ایتنا - رییس سازمان پدافند کشور: هیچ تعریفی جز خصومت از اینستاگرام نمی‌توان برداشت کرد.
سردار جلالی: فیلتر اینستاگرام کار بسیار هوشمندانه و دقیقی بود
سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل فیلترینگ پلتفرم اینستاگرام را «بسیار هوشمندانه و دقیق» توصیف کرد.
جلالی با حضور در نشستی در شبکه خبر سیما، در سخنانی با اشاره به نقش جنگ سایبری در حوادث اخیر، اظهار کرد: هیچ چیز جز خصومت در رفتارهای دوگانه و متناقض پلتفرم اینستاگرام در حوادث اخیر وجود ندارد.

وی افزود: این پلتفرم توانایی اعمال فیلترینگ بسیار بالایی دارد و مثلاً حتی اسم و عکس سردار سلیمانی را کلاً در فضای خود فیلتر می‌کند و در عین حال همین پلتفرم آموزش استفاده از سلاح و ساخت کوکتل مولوتوف یا فراخوان دادن را تشخیص نمی‌دهد و فیلتر نمی‌کند.
رییس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: همین پلتفرمی که اجازه نمی‌دهد عکس آرتین و آرشام منتشر شود تا مظلومیت بچه چهارساله‌ای که پدر و مادر و برادرش در حادثه‌ای ناجوانمردانه به شهادت رسیدند عیان شود، در عین حال حوادث جعلی و هرکس که در هرجا فوت می‌کند به کشته جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود و برایش پرونده کاذب درست می‌کنند.

جلالی تاکید کرد: هیچ تعریفی جز خصومت از این پلتفرم نمی‌توان برداشت کرد. ما آن را ابزاری در اختیار استکبار جهانی و دشمنان می‌دانیم و سلاحی که در اختیار آنان قرار گرفته است تا علیه کشور کار کنند.

وی با اشاره به اعتراض جلیقه زردها در فرانسه بیان کرد: مکرون از اینترنت کالیفرنیایی شکایت کرد، زیرا جلیقه زرد‌ها را علیه مردم فرانسه تحریک می‌کرد و بعد از دولت فرانسه باج خواهی می‌کرد که در نهایت فرانسه گفت ما اینترنت ملی خود را پایه خواهیم گذاشت.در دولت گذشته در این مفاهیم ساده چالش داشتیم و  ۸۵ درصد از اینترنت خود را در اختیار این پلتفرم‌ها قرار دادیم آن هم بدون هیچ تعهدی.

وی گفت: کار بسیار هوشمندانه و دقیقی بود که با این پلتفرم‌ها برخورد شده و فعالیتهای آنها تا حد بسیار زیادی محدود شده است.


بخش‌های دیگری از صحبت‌های سردار جلالی به شرح زیر است:
- در اروپا قانونی به نام حفاظت از حقوق شهروندی در فضای مجازی وجود دارد که ترجمه فارسی آن، قانون صیانت است.

- اگر عین قانون اروپا را تصویب کنیم از طرح صیانت بسیار شدیدتر است.

- آیا حضور در فضای مجازی نیاز به قانون دارد یا خیر؟ اگر نه که می‌شود همین جنجالی که امروز در فضای مجازی شاهدیم که هرکس یک شایعه‌ای را منتشر می‌کند و فضا را ملتهب می‌کند.

- برای شورای امنیت ملی اثبات شده بود که این دو پلتفرم فیلتر شده، مخل امنیت کشور هستند. این‌ها دیگر تبدیل به ماشین تجهیزات جنگی شده اند.

- در دولت گذشته در این مفاهیم ساده چالش داشتیم و ۸۵ درصد از اینترنت خود را در اختیار این پلتفرم‌ها قرار دادیم آن هم بدون هیچ تعهدی.
 
کد مطلب: 70255
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار ، گاه دفاع اشتباه و با تعجیل عامل محکومیت بیگناه می شود ، خرد جمعی به معنای مشورت با همفکران نیست ، در مشورت باید نظر همه طیف ها مورد بررسی و توجه باشد ، با زوم کردن برروی اینستاگرام ، آنرا بیش از پیش مطرح کردیم ، به عبارتی شاید مفت و مجانی مبلغ اینستاکرام شدیم ، و آیا این پدافند غیر عامل معکوس نبوده؟ شاید ، اما با بزرگنمایی آنچه مخالفش هستید ، به نوعی به آن بها داده شد. همه میدانند آنچه مکتوب میشود ، به راحتی می تواند مستند واقع شده و رد یا تایید آن ساده تر است ، اما قدرت شایعات که دهان به دهان میشود بیشتر و انکار و رد آن بسیار سخت خواهد بود ، گاه خواسته یا ناخواسته بر اثر پافشاری بر نظر و ایده ای نقطه ضعف میشود ، اینستاگرام قبلا برای اکثریت یک مکان شوخی و طنز بود ، کمتر کسی آنرا جدی میگرفت ، چون فرهنگ ما با فرهنگ دنیای غرب بسیار متفاوت است ، حال آیا با فیلتر کردن به آن بها ندادیم؟ و فراموش نکنیم در دنیای امروز ، برنده کسی ست که تعامل دارد ، تعامل نه به معنای تسلیم ، تعامل به معنای در میدان مبارزه بودن ، و اثبات اینکه ما هم حرف برای گفتن داریم ، نفی آنچه که ما نمی پسندیم , تغییری در واقعیت وجودی ، یک وجود نمی دهد ، اینساگزام و امثال آن وجود دارد ، یکی را فیلتر کردیم ، بعدی و بعدی را چکار کنیم ؟ همه را فیلتر کنیم؟ یعنی برای مقابله فقط یک راهکار وجود دارد؟ در هشت سال جنگ ، آموختیم که برای حفاظت ، یگانه راه ساخت پناهگاه‌ نیست ، آیا پس از جنگ فقط همه تلاش در ساخت پناهگاه صوزت گرفت؟ زندگی در این روزگار و شاید همه دوران ها علاوه بر زبان گویا نیاز به گوش شنوا هم دارد ، باید و باید ، خوب شنید و خوب گفت. به هر حال امید که هر آنچه خیر است پیش روی همه قرار گیرد.انشااله.
محمد صادق
feedback
Iran, Islamic Republic of
هوشمندانه بودن یا نبودن طرحهای محدود کننده در حوزه اینترنت را باید کاربران و انجمن‌های تخصصی تشخیص دهند نه آن کسانیکه با جهالت خود معضلات اساسی برای کشور بوجود آورده اند .
feedback
Iran, Islamic Republic of
باید خیلی زودتر فیلتر میشد .اینستاگرام منبع اصلی فساد بود .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام