۳
۱
plusresetminus
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۱
یک عضو پارلمان:

کسانی که سودشان در فروش فیلترشکن و VPN است دوست دارند همه چیز فیلتر شود

ایتنا - یک نماینده مجلس: تاکنون ثابت شده که با فیلتر شدن‌ها سیاست‌گذاران به اهداف خود نمی‌رسند.
کسانی که سودشان در فروش فیلترشکن و VPN است دوست دارند همه چیز فیلتر شود
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعی‌های اینترنت گفت: این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوء استفاده معاندین، اغشاشگران و منافقین بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه پذیر است. امیدوارم این روزها سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و طرح صیانت را عملیاتی نکنند چرا که قطعا ما واکنش نشان خواهیم داد.

به گزارش ایتنا غلامرضا نوری قزلجه در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که شنیده می‌شود قرار است شبکه اجتماعی اینستاگرام برای همیشه مانند تلگرام فیلتر شود، در حالی که گفته می‌شود حدود یک میلیون کسب و کار به این شبکه وابسته است، گفت: شنیده شده است اینستاگرام و برخی از پلتفرم‌ها قرار است فیلتر شوند، این اخبار خوشحال‌کننده نیست و امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا این اقدامات جز این که بازار را برای فروش فیلتر شکن‌ها و VPN ها باز کند کاری نمی‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خرید و دانلود فیلتر‌شکن‌ها و VPN هنگامی که توسعه پیدا کند و مردم مجبور به استفاده از آنها شوند، یک هزینه به هزینه‌های‌شان اضافه می‌کند.
وی یادآور شد: تاکنون هم ثابت شده با فیلتر شدن‌ها آن اهدافی که سیاست‌گذاران در پی آن هستند و تعقیب می‌کنند، به دست نمی‌آید و ما امیدواریم این کار را نکنند. 

نوری قزلجه با اشاره به شرایط کشور گفت: طبیعی است که در این موقعیت اینترنت و برخی از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی دچار اختلال شوند و در این مسئله بحثی نیست، اما امیدواریم بعد از عادی شدن شرایط که ان‌شاالله به زودی هم عادی خواهد شد، شرایط به وضعیت قبل بازگردد و حتی انتظار داریم بهتر از گذشته شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در ماه‌های اخیر شاهد کندی سرعت اینترنت،‌ دانلود و آپلود و کاهش دسترسی‌ها بودیم که امیدواریم برطرف شود و می‌گوییم کاری کنند که مردم به طرف فیلتر‌شکن‌ها و VPN‌ها نروند تا هزینه‌ها افزایش پیدا نکند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من نمی‌دانم یک عده چه سودی در فیلترشکن‌ها و VPN‌ها دارند که دوست دارند همه چیز فیلتر شود تا فروش داشته باشند؛ نباید این کار را با مردم کرد؛ چراکه به مصحلت نیست. معتقدم اینترنت و شبکه‌های مجازی باید به حالت قبلی بازگردند و حتی‌المقدور آن‌چه که هست از نظر دسترسی، پهنای باند و سرعت بهتر شود.

    در این زمینه بخوانید:
    - فروش وی‌پی‌ان در کشور سازماندهی شده است


وی درباره این‌که برخی ادعا می‌کنند که این کاهش و قطعی اینترنت در برخی از ساعات شبانه‌روز در واقع به نوعی اجرایی شدن طرح صیانت است، عنوان کرد: چنین برداشتی ندارم، این قطعی‌ها به خاطر شرایط خاص کشور و به دلیل سوء استفاده معاندان، اغتشاشگران و منافقین بود. مسئولان سیاست‌گذار‌هایی کردند که در این شرایط توجیه‌پذیر است. امیدوارم این روزها سریع‌تر به حالت عادی بازگردد و طرح صیانت را عملیاتی نکنند؛ چراکه قطعا ما واکنش نشان خواهیم داد.
 
کد مطلب: 69919
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ساده تر بگوییم ، همان اقلیت دنیاپرست و سودجو که نگران آشکار شدن تخلف های میلیاردی خود و آقازاده شان هستند ، خواهان فیلتر شدن همه چیز هستند. انگاری این عده قلیل نمی خواهند مشکلات ختم به خیر شود. از قدیم گفتن ، امید را از هر که بگیری همه چیزش را گرفتی ، امید که آندسته از مدیران خیر اندیش تابع این دنیاپرستان مال اندوز نشوند ، تا که مشکلات حل و ختم به خیر شود.انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
تف به ... با این کثافتی که درست کردن برای مردم
محسن
feedback
Iran, Islamic Republic of
من اعتراض دارم هرچه زودتر باید اینترنت به حالت اولیه خود برگردد چرا که فایده ای ندارد اختشاش گران با فیلتر شکن به راهتی هرچی میخوان میگن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام