۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۰

وضعیت ماهواره خیام مناسب و سیگنال‌های دریافتی رضایت‌بخش است

ایتنا - مدیرکل بهره‌برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ایرانی خیام با موفقیت در مدار دایروی ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت و اکنون وضعیت مناسب و رضایت‌بخشی دارد.
وضعیت ماهواره خیام مناسب و سیگنال‌های دریافتی رضایت‌بخش است

«علیرضا نعیمی» مدیرکل بهره‌برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران در گفت‌وگویی اعلام کرد: ماهواره ایرانی خیام، طی فرآیندی که توسط ماهواره‌بر انجام شده بعد از یک ساعت از آن جدا شد و در مدار دایروی ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت. نیم ساعت پس از آن نیز نخستین داده تله‌متری را دریافت کردیم.

به گزارش ایتنا از ایرنا، نعیمی افزود: دریافت نخستین سیگنال‌ها برای ما بسیار خوشحال‌کننده و رضایت‌بخش بود و می‌توان گفت ماهواره خیام در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.
وی درباره بررسی داده‌ها و سیگنال‌های دریافتی از ماهواره گفت: بر اساس طراحی که انجام شده، ماهواره در شبانه‌روز چهار مرتبه و در ساعت‌های ۱۰ و ۱۲ صبح و شب از روی آسمان کشور عبور می‌کند و آن زمان می‌توان از طریق ایستگاه‌های زمینی داخل کشور با آن ارتباط برقرار کرد.

مدیرکل بهره‌برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی ایران افزود: در این ارتباط‌ها هم داده‌ها ماهواره را دریافت می‌کنیم و وضعیت عملکردهای ماهواره مانند دمای قسمت‌های مختلف ماهواره را می‌سنجیم تا متوجه شدیم آیا ماهواره در وضعیت مناسب قرار دارد یا خیر. گذشته از آن در زمان برقراری ارتباطات، فرمان‌های ماهواره نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای آن ارسال می‌شود.

وی افزود: ماهواره هنوز در شرایطی نیست که بتوانیم بگوییم وارد مرحله کاربردی شده است. برای دستیابی به این هدف حدود نیاز به چهار ماه زمان داریم تا بتوانیم تصاویر دریافت شده از این ماهواره را در اختیار مردم قرار بدهیم.
کد مطلب: 69390
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام