۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۰۰

چرا ممکن است اپل تراشه‌های قدیمی را در آیفون‌های جدید بازیافت کند؟

ایتنا - هر چهار دستگاه آیفون 14 احتمالاً به رم 6 گیگابایتی مجهز خواهند بود (که نسبت به 4 گیگابایت در آیفون‌ها فعلی بالاتر است) و اینکه ورژن‌های پرو و پرو مکس نیز ممکن است با ارتقاء رم از LPDDR4X فعلی به LPDDR5 مواجه شوند.
چرا ممکن است اپل تراشه‌های قدیمی را در آیفون‌های جدید بازیافت کند؟
روند ارتقاء مداوم آیفون توسط اپل باعث شده تا ما به انتظار دیدن آیفون‌های بهتر و سریعتر عادت کنیم، ولی عرضه آیفون 14 ممکن است کل این روند را تغییر دهد. دو دلیل برای این پیشبینی وجود دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زد‌دی‌نت، اولین دلیل به گزارش چند ماه پیش مینگ-پی کئو، خبرنگار دنبال‌کننده اخبار اپل، برمی‌گردد که گزارش داد که فقط آیفون 14 پروی 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی می‌توانند این تراشه جدید A16 را دریافت کنند و اینکه آیفون 14 که 6.1 اینچی است و آیفون 14 مکس 6.7 اینچی همچنان از تراشه A15 که در سری آیفون 13 یافت می‌شود پایبند خواهند ماند.
 
اکنون این موضوع مفهوم جالبی برای ما در پی دارد: آیفون دیگر به سرعت پردازنده‌اش محدود نمی‌شود چرا که اپل ممکن است تراشه قدیمی‌تر را در دستگاه‌های جدیدترش بگنجاند، بدون اینکه کاربر کمبودی احساس کند.
 

کئو همچنین همزمان خاطرنشان کرد که هر چهار دستگاه آیفون 14 احتمالاً به رم 6 گیگابایتی مجهز خواهند بود (که نسبت به 4 گیگابایت در آیفون‌ها فعلی بالاتر است) و اینکه ورژن‌های پرو و پرو مکس نیز ممکن است با ارتقاء رم از LPDDR4X فعلی به LPDDR5 مواجه شوند.
 
با توجه به گزارش‌های منتشر شده درباره افزایش فروش رم LPDDR5 توسط شرکت‌های Samsung Electronics، SK Hynix و Micron Technology، اکنون این پرسش مطرح می‌شود که LPDDR5 چه ارمغانی برای آیفون 14 پرو و پرو مکس خواهد داشت؟
 
در این رابطه می‌توان گفت که این رم باعث بهبود عملکرد به خاطر افزایش سرعت (6400 Mbps در مقایسه با 4266 Mbps قبلی) و افزایش عملکرد به خاطر دو برابر شدن چگالی بانک (حداکثر 16 بانک در مقایسه با 8 بانک) در مقایسه با LPDDR4X شود.
 
یک مزیت بزرگ دیگر LPDDR5 بهبود راندمان توان است چرا که به جای 1.2 ولت با 1.1 ولت کار می‌کند.
 
کد مطلب: 69336
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام