۲
۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۷

افتتاح بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان در دوبی

ایتنا - با کشاورزی در این مزرعه، نسبت‌به کشاورزی معمولی، ۹۵ درصد کمتر آب مصرف می‌شود.
افتتاح بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان در دوبی

مزرعه «بوستانیکا» با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ میلیون دلار با عنوان بزرگ‌ترین مزرعه آب‌کشت (hydroponic) در کره زمین افتتاح شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، مرکز تهیه غذای (Catering) هواپیمایی امارات (EKFC) با شرکت کشاورزی عمودی مستقر در ایالات متحده به‌نام «کراپ وان» برای افتتاح بزرگ‌ترین مزرعه آب‌کشت جهان در دبی و در تلاش برای به حداقل رساندن ردپای زیست‌محیطی این گروه، همکاری کرده است.

بوستانیکا برای تولید بیش از یک میلیون کیلوگرم محصول، عمدتا شامل سبزی‌های برگ‌دار، بدون هرگونه آفت‌کش‌، علف‌کش‌ و مواد شیمیایی‌، طراحی شده است. به گفته خدمات پذیرایی هواپیمایی امارات، در این مرکز در هر زمان بیش از یک میلیون گیاه رشد می‌کند که خروجی ۳۰۰۰ کیلوگرم محصول در روز را فراهم می‌کند.

سیستم حلقه بسته مزرعه که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم در مرکز جهانی دبی قرار دارد، برای به حداقل رساندن مصرف آب طراحی شده است و نسبت به کشاورزی معمولی، ۹۵ درصد کمتر آب نیاز دارد. بنابر اعلام خدمات پذیرایی هواپیمایی امارات، با این کار به صورت سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.

یک تیم داخلی بسیار متخصص که شامل کارشناسان کشاورزی، مهندسان، باغبانان و دانشمندان گیاه‌شناس است، با کمک فناوری قدرتمند یادگیری ماشینی (Machine Learning)، هوش مصنوعی و روش‌های پیشرفته، بوستانیکا را هدایت می‌کنند. چرخه تولید این مزرعه تضمین می‌کند که به صورت مداوم محصول بسیار تازه، تمیز و بدون آفت‌کش‌، علف‌کش‌ یا مواد شیمیایی تولید کند.
 
 بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان در دبی

شیخ احمد بن سعید آل‌مکتوم، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات، گفت این تسهیلات «دوران جدیدی از نوآوری و سرمایه‌گذاری را آغاز می‌کند که گام‌های مهمی برای رشد پایدار» و همچنین امنیت غذایی بلندمدت است.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم گفت: «بوستانیکا به امنیت زنجیره تامین ما کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که مشتریانمان می‌توانند از محصولات محلی و دارای ارزش غذایی لذت ببرند. با نزدیک‌تر کردن تولید به مصرف، سفر غذا از مزرعه تا چنگال را کاهش می‌دهیم.»

کریگ راتاجیک، مدیرعامل شرکت کراپ وان، گفت: «پس از برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز چشمگیر و عبور از چالش‌های پیش‌بینی‌نشده بیماری کرونا، خوشحالیم که این نقطه عطف فوق‌العاده را جشن می‌گیریم. این مرکز جدید می‌تواند الگویی برای سراسر جهان باشد.»

محصولات این مزرعه از ماه ژوئیه در پروازهای هواپیمایی امارات و همچنین سایر خطوط هوایی که مرکز تهیه غذای هواپیمایی امارات به آن‌ها خدمات ‌رسانی می‌کند، ارائه می‌شود. این محصولات همچنین برای خرید در فروشگاه‌های امارات متحده عربی در دسترس خواهد بود و برنامه‌هایی برای گسترش تولید و فروش این میوه و سبزی‌ها نیز وجود دارد.
کد مطلب: 69205
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
شاید مورد توجه مدیران ما هم قرار بگیرد ، البته اگر اینگونه علوم و پیشرفت را منصوب به دشمن نکرده و مانع نشوند
feedback
Iran, Islamic Republic of
البته ما هم در کاشت هندوانه بسیار رشد کردیم ، البته بصورت افقی و به بهای تخریب آب های سطحی و زیرزمینی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام