۰
plusresetminus
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۲۱

متا به دنبال شبیه کردن آینده واقعیت مجازی به دنیای واقعی

ایتنا – شرکت متا قصد دارد تا با همکاری با مرکز تحقیقات دانشگاه تگزاس در آستین یک گام بیشتر و بهینه‌تر برای واقعی‌تر کردن دنیای متاورس داشته است.
متا به دنبال شبیه کردن آینده واقعیت مجازی به دنیای واقعی
شرکت متا قصد دارد تا با همکاری با مرکز تحقیقات دانشگاه تگزاس در آستین یک گام بیشتر و بهینه‌تر برای واقعی‌تر کردن دنیای متاورس داشته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Techradar، بر اساس اطلاعات منتظر شده از سوی کریستن گارومن که یک محقق فعال و مدیر مرکز هوش مصنوعی متا است، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار است تا به صورت فراتر از چیزی که امروز می‌شناسیم باشد و آینده‌ای بسیار بهتر در انتظار آن است.
 
گارومن در این باره می‌گوید: «صدا به واسطه محیطی که در آن حظور دارد شکل می‌گیرد.» این پیام به خوبی نشان دهنده این است که قرار است تا صدا در محیط‌های مختلف با ساختار فیزیکی متفاوت دارای خروجی متفاوتی باشد و به همین دلیل نیز این موضوع باید توسط متا مورد استفاده قرار بگیرد.
 
برای کسب چنین دستاوردی، متا برنامه دارد تا عینک‌های واقعیت افزوده‌ای را مورد استفاده قرار بدهد که می‌توانند صدا و تصویر را از محیط برداشت کرده و سپس از سه مدل هوش مصنوعی به صورت همزمان استفاده کرده و این محتوای ضبط شده را به صورتی به مقصد انتقال بدهند که دقیقا حس و حال حضور در همان محیط و همان نصطه را به کاربران انتقال بدهد.
 
 
 
با توجه به شرایط مربوط به این پروژه به نظر می‌رسد که متا قصد دارد تا تمرکز ویژه‌ای بر روی عینک‌های واقعیت افزوده داشته باشد که قابلیت شبیه‌سازی یاد شده در بخش قبلی را به صورت دقیق و مناسبی انجام بدهند.
 
سوال‌ای مطرح شده درباره این موضوع به سمت شرکت متا روانه شده است و بر اساس این سوال‌ها مشکل اصلی این است که آیا نیازی به هدفون‌های خاصی برای دریافت این اطلاعات صوتی واقعی وجود خواهد داشت یا خیر. با این وجود تا به امروز اطلاعات مربوط به این هدفون با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته نشده است.
 
نکته مهم این است که این شبیه‌سازی به صورت عادی قابل انجام نخواهد بود و بر همین اساس نیز هوش مصنوعی قرار است تا نقشی کلیدی در ایجاد این ساختار داشته باشد و مسلما متا برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشرفت هوش مصنوعی قابل استفاده در متاورس خواهد داشت.
 
به این ترتیب برای نخستین بار ساختار شبیه‌سازی در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار است تا با دنیای واقعی و محیط رخ دادن موارد ضبط شده سازگار باشد. با این وجود باید منتظر ماند تا اطلاعاتی بیشتر در این زمینه منتشر شود.
 
کد مطلب: 69000
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام