۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۴

وضعیت ارتباطات همراه کشور تا پایان سال 1400 ؛ اپراتور پیشتاز کدام است؟

ایتنا - ​​​​​​​سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آخرین آمار از وضعیت توسعه تلفن همراه و پوشش اینترنت کشورمان تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400 را منتشر کرد.
وضعیت ارتباطات همراه کشور تا پایان سال 1400 ؛ اپراتور پیشتاز کدام است؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آخرین آمار از وضعیت توسعه تلفن همراه و پوشش اینترنت کشورمان تا پایان سه ماهه چهارم سال 1400 را منتشر کرد.

میزان خطوط واگذار شده اپراتورها:
طبق آمار منتشر شده، تعداد خطوط واگذارشده دائمی در کشور بالغ بر 30 میلیون و 385 هزار و 471 عدد و تعداد خطوط واگذارشده اعتباری 178 میلیون و 558 هزار و 448 عدد است، که مجموع خطوط واگذار شده دائمی و اعتباری کشورمان را به عدد قابل توجه 208 میلیون و 943 هزار و 959 می‌رساند.
در این میان، سهم هر اپراتور از خطوط واگذار شده به ترتیب به شرح زیر است:
-    همراه اول با حدود 22 میلیون خط دائمی و حدود 83 میلیون خط اعتباری (مجموعا 105 میلیون)
-    ایرانسل با حدود 8 میلیون خط دائمی و حدود 87 میلیون خط اعتباری(مجموعا 95 میلیون)
-    رایتل با واگذاری نیم میلیون خط دائمی و حدود 8 میلیون خط اعتباری(مجموعا 8 و نیم میلیون)
همانطور که آمار نشان می‌دهد، اپراتور اول سهم بیشتری از خطوط واگذار شده به شهروندان در مقایسه با دو رقیب دیگر در اختیار دارد.

خطوط فعال:
در همین راستا و مطابق اعداد جدول رگولاتوری، همراه اول با بیش از 74 میلیون، ایرانسل با 60 میلیون، و رایتل با 5 میلیون، به ترتیب دارای بیشترین خطوط فعال ارتباطی اپراتورهای موبایل کشور به شمار می‌آیند.

 
 

تعداد سایت‌های اپراتورها:
از میان سایت‌های نصب شده توسط اپراتورها و در هریک از فناوری‌های 2G  و 3G و 4G همانطور که جدول نشان می‌دهد، تعداد سایت‌های منصوبه BTS  به تفکیک آمده است. در این زمینه، رقابت اصلی بین دو اپراتور اول و دوم است، به طوریکه رایتل در فناوری نسل دوم اساسا فعالیتی نداشته است.
در فناوری‌های نسل سه و چهار نیز اپراتور اول با نصب تعداد سایت‌های بیشتر پیشتاز است؛ به عنوان مثال در نسل سوم، اپراتور اول 19893 و اپراتور دوم 15279 و اپراتور سوم 3852 سایت نصب شده داشته‌اند.

 

رومینگ ملی:
در حوزه رومینگ ملی نیز بر طبق آمار منتشر شده، همراه اول در تعداد جذب کاربران مشترکان اپراتورهای دیگر موفق‌تر عمل کرده یا به عبارتی شبکه گسترده‌تر و سرپاتری نسبت به دو اپراتور ایرانسل و رایتل داشته است.
 


پوشش اپراتورها:
در خصوص پوشش دهی جاده‌ها، شهرها و روستاها، آمار رگولاتوری به تفکیک، وضعیت کشور تا پایان سال 1400 را نشان می‌دهد.
بطور خلاصه همراه اول با تحت پوشش قرار دادن 1395 شهر در رتبه اول، ایرانسل با 1374 شهر در رتبه دوم و رایتل با 411 شهر در رتبه سوم قرار دارد. همچنین همراه اول حدود 45 هزار روستا را تحت پوشش قرار داده که در مقایسه با ایرانسل با پوشش 20 هزار روستا و رایتل با حدود هزار روستا، پیشقراول پوشش جمعیتی کشور است.

 

 
کد مطلب: 68434
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام