۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۴۵

چرا اپلیکیشن BeReal ممکن است به زودی به جمع پرطرفدارها بپیوندد

ایتنا - این واقعیت که BeReal به عنوان یک اپ اشتراک‌گذاری لحظات واقعگرایانه از زندگی روزمره را ترویج کند نشانه تغییر بنیادی جالبی نسبت به روند چند سال اخیر است. دنیای شبکه‌های اجتماعی به دنیایی به شدت بزک‌شده تبدیل شده است که در آن هر کسی سعی می‌کند تا حتی‌الامکان بهترین ظاهر از خود را به نمایش بگذارد.
چرا اپلیکیشن BeReal ممکن است به زودی به جمع پرطرفدارها بپیوندد
یک اپ شبکه اجتماعی به نام بی‌ری‌یل در سال جاری میلادی شد چشمگیری داشته است، به طوری که، بنا بر اعلام وبسایت Apptopia، تعداد کاربران آن در مقایسه با سال 2021 رشد 315 درصدی به خود دیده است. ویژگی متفاوت آن بسیار ساده است: این اپ به کاربران هر روز یک پنجره زمانی دو دقیقه‌ای می‌دهد، که قرار است یک ویدئوی واقعی از زندگیشان به اشتراک بگذارند. بدون فیلترها، بدون ویرایش، بدون زرق و برق؛ دستکم در تئوری.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این واقعیت که یک اپ اشتراک‌گذاری لحظات واقعگرایانه از زندگی روزمره را ترویج کند نشانه تغییر بنیادی جالبی نسبت به روند چند سال اخیر است. دنیای شبکه‌های اجتماعی به دنیایی به شدت بزک‌شده تبدیل شده است که در آن هر کسی سعی می‌کند تا حتی‌الامکان بهترین ظاهر از خود را به نمایش بگذارد.

با توجه به اینکه اپ‌هایی مانند اینستاگرام و اسنپچت امکان استفاده از فیلترهای متعددی را فراهم آورده‌اند – و کاربران غالباٌ تحت فشارند تا کاری کنند که ظاهرشان حتی از بهترین حالتشان هم بهتر به نظر برسد - شبکه‌های اجتماعی ممکن است به یک محیط غیر قابل پیشبینی و تله‌مانند تبدیل شود. بر پایه یک مطالعه که در سال 2018 به اجرا در آمد، نوجوان‌ها به طور کلی بر این باورند که شبکه‌های اجتماعی تاثیری مثبت بر آنها می‌گذارند. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان داده است که افزایش فعالیت باعث کاهش رضایتمندی از زندگی در نوجوانان شده است.
 
حضور اینفلونسرها در شبکه‌های اجتماعی چنان پررنگ شده است که مردم عادی ممکن است احساس کنند برای اینکه عالی و بی‌نقص به نظر برسند تحت فشار هستند. این باعث شکلگیری تصویری غیرواقعگرایانه از دنیا می‌شود – به هر حال خیلی از ما آنقدر خوش‌شانس نیستیم که همیشه در سفر باشیم یا لباس‌های فاخر بپوشیم. بی‌ری‌یل به شکلی عمل می‌کند که به طریقی بتواند آن تصویر بی‌نقص غیرواقعی را کنار زده و به دوستان شما تصویری کوتاه از زندگی واقعی شما ارائه کند.
 
 اپلیکیشن BeReal

اپ BeReal، که در سال 2020 توسط یک کارآفرین فرانسوی راه‌اندازی شد، با این هدف تلاش کرده تا اپی ساده‌گرایانه ارائه کند. در این اپ هر کاربری که عکس‌های شما را می‌بیند فردیست که او را به دوستانتان اضافه کرده‌اید، و شما تنها در صورتی می‌توانید آنچه افراد دیگر پست کرده‌اند را ببینید که در همان روز مطلبی منتشر کرده باشید. این باعث می‌شود تا مخاطبان غیرفعال و ساکت حذف شوند و اشتراک‌گذاری با دوستان را ترویج می‌کند.
 
برای تشویق افراد به انتشار تصاویر واقعی از زندگیشان، بی‌ری‌ریل هر روز به طور اتفاقی در زمانی به تمام کاربرانش اعلانی ارسال می‌کند، و از آنها می‌خواهد که همین الان تصویری از خود منتشر کنند. این تصویر با هر دو دوربین جلو و عقب گرفته می‌شود، تا به این وسیله افراد به تصوری اجمالی از اینکه چه شکلی و کجا هستید دست یابند. البته در اپی مانند بی‌ری‌ریل هم امکان ترفند زدن هست، مثلا کاربران می‌توانند عکسشان را پس از آن بازه زمانی دو دقیقه‌ای هم ارسال کنند.
 
کد مطلب: 68371
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام