۲
۱
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۲
نایب رئیس کمیسیون طرح صیانت:

دولت رییسی با طرح صیانت موافق است

ایتنا - معاون کمیسیون طرح صانیت: چرا فقط ما آماج تیر منتقدین قرار بگیریم؟ اتفاقا از آمدن طرح به صحن به شرط رسیدگی فوری موافق هستیم. اما اگر قرار است در نوبت بررسی قرار گیرد ممکن است دو مجلس دیگر هم بگذرد و این طرح بررسی نشود.
دولت رییسی با طرح صیانت موافق است
با اینکه مدت‌هاست وزارت ارتباطات در خصوص طرح جنجالی صیانت، موضع صریحی در رسانه‌ها بروز نداده و حتی در ظاهر مدعی انتقاد به آن شده است،‌ به تازگی یک عضو پارلمان که مستقیما در بررسی این طرح نقش دارد، موافقت پشت پرده رسمی وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم با این طرح پر سر و صدا را اعلام کرده است، این در حالیست که مخالفت عمومی کاربران، کارشناسان، رسانه‌ها و تشکل‌های صنفی به شکل مداوم و مستدل با این طرح ابراز شده، و حتی یک یک کارزار اینترنتی، بیش از یک و نیم میلیون کاربر صراحتا اضای خود را در مخالفت با این طرح ثبت کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا اخیرا نایب رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی(طرح صیانت) گفت: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای دولتی با پیش‌نویس جدید طرح موافق هستند و این مسئله را در جلسات داخلی کمیسیون اظهار کردند و موافقت خود با طرح را اعلام کردند.

     در همین زمینه بخوانید:
     - طرح صیانت مجلس، ناسازگار با توسعه فناوری اطلاعات
     - نماینده مجلس: طرح صیانت هرگز به نتیجه نخواهد رسید
     - طرح صیانت به‌دور از واقعیت‌ کسب‌ و کارهای دیجیتال است


سید علی یزدی خواه نماینده تهران در گفت وگو با سایت عصر ایران با اشاره به نامه نمایندگان برای بازگشت طرح حمایت از حقوق کاربران دز فضای مجازی به صحن مجلس، گفت: تعداد اسامی این نامه دقیق نیست بسیاری از اسامی تکراری است ولی بازهم با ۱۵امضا طرح می تواند به صحن برگردد.
وی افزود: آیین‌نامه داخلی می‌گوید طرحی که در مجلس مصوب نمی‌شود تا شش ماه دیگر نمی‌توان آن طرح را ارائه کرد، اما در مورد طرحی که در کمیسیون مشترک بررسی می‌شود، آیین‌نامه سکوت کرده؛ یعنی ابهام دارد که نمایندگان یکبار می‌توانند درخواست برگشت به صحن بدهند یا چندبار می‌توانند تقاضا دهند؟ الان حداقل بار دوم است که نمایندگاه در خواست برگشت طرح صیانت را از کمیسیون مشترک به صحن دادند و اینکه طرح به صحن بیاید بستگی به نظر هیات رئیسه دارد.

این نماینده مجلس گفت: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای دولتی با پیش‌نویس جدید طرح موافق هستند و این مسئله را در جلسات داخلی کمیسیون اظهار کردند و موافقت خود با طرح را اعلام کردند.
وی ادامه داد: طرح از ۳۷ ماده به ۲۱ ماده تقلیل پیدا کرد و بسیاری از مواد آن حذف شد؛ موادی که تعارضی داشت حذف شد و البته هنوز هم قابل اصلاح است چراکه هنوز نه کلیات و نه جزئیات آن مصوب نشده است اگر هم کلیات تصویب شود به معنای این نیست که جزئیات و مواد را پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به نگرانی‌ها در مورد این طرح گفت: نگرانی‌ها در مورد این طرح را رد نمی‌کنیم این نگرانی‌ها در دو جهت است عده‌ای نگران آسیب‌های فضای مجازی هستند و عده‌ای هم می‌گویند کسب ‌و کار ما در این فضا است و ما باید نگرانی‌های این دو دسته را با هم ببینیم. آنهایی که نگران کسب و کارشان هستند باید بدانند که هیچگونه فیلترینگ در کار نیست و نگران کسب و کار خود نباشند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: اشتباهی که در مورد این طرح انجام شد این بود که طرح با پیوست رسانه‌ای‌اش اعلام نشد.

یزدی خواه افزود: اگر این طرح به صحن بیاید و بلافاصله رسیدگی شود خوب است و ما از آمدن طرح به صحن استقبال می کنیم. چرا فقط ما آماج تیر منتقدین قرار بگیریم؟ اتفاقا از آمدن طرح به صحن به شرط رسیدگی فوری موافق هستیم. اما اگر قرار است در نوبت بررسی قرار گیرد ممکن است دو مجلس دیگر هم بگذرد و این طرح بررسی نشود.
 
کد مطلب: 68135
برچسب ها: طرح صیانت
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«بیش از یک و نیم میلیون کاربر صراحتا اضای خود را در مخالفت با این طرح ثبت کرده‌اند.»
به عبارتی مشت نمونه خروار است ، آیا این مخالفت صریح نباید ، نمایندگان و اصرار ورزان این طرح را کمی به تفکر بیاندازد؟ عزیزان و بزرگواران ، عامه مردم در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسای اقتصادی هستند ، آیا نباید در مورد طرح صیانت نظر آنان منظور شود؟ این طرح که گوجه فرنگی و روغن و برنج نیست که از دست مافیا نتوان حفاظتش کرد ، این طرح چند صفحه نوشته مد نظر عده ای قلیل است که به نوعی در حال تحمیل آن‌ هستند ، اگر غیر این بود گمان می کنید تا به این حد مورد انتقاد و مخالفت قرار می گرفت؟ عزیزان , ارتباطات مردمی را به هیچ وجه نمی توان محدود کرد ، چه در دنیای واقعی و چه در فضای محازی ، این خواسته نهایی مردم است ، حال خود دانید ، و در نهایت امید که هر چه خیر است ، اجرایی و مصوب شود.انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
«موافقت پشت پرده رسمی وزارت ارتباطات و دولت سیزدهم با این طرح پر سر و صدا را اعلام کرده است،»
انگاری این دولت با خلف وعده در همه زمینه ها کاملا موافق است!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام