۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲

فروش آیفون و آیپد در قالب سرویس اشتراکی سخت‌افزاری

ایتنا - ​​​​​​​اقدام اخیر شرکت اپل طرحی است که به‌موجب آن، آیفون و آیپد در قالب سرویس اشتراکی سخت‌افزاری به‌فروش می‌رسد.
فروش آیفون و آیپد در قالب سرویس اشتراکی سخت‌افزاری

شرکت اپل اخیراً درحال کار کردن بر روی طرحی است که در آن  فروش آیفون و آیپد در قالب سرویس اشتراکی سخت‌افزاری انجام می‌شود.

به گزارش ایتنا از تسنیم، در چند سال گذشته، اپل بر سرویس‌های اشتراکی همچون اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل نیوز پلاس، اپل فیتنس پلاس و اپل آرکِید به‌عنوان یکی از منابع درآمدزایی کلیدی‌اش تأکید داشته و بر روی آنها حساب باز کرده است. بسیاری از این سرویس‌ها هم‌اکنون در قالب طرح Apple One، به‌صورت باندل نیز برای خرید دراختیار کاربران اکوسیستم اپل قرار گرفته‌اند.

صرف‌نظر از سرویس‌های نرم‌افزاری، اپل در حوزه‌ی سخت‌افزار نیز طرح‌های اشتراکی را کلید زده است؛ به طوری که اپلی‌ها در سال 2019 مدل اشتراکی را به خدمات افزوده‌ی پس از فروش موسوم به AppleCare نیز اضافه کردند. اپل برنامه‌ی ارتقاء آیفون را نیز ارائه می‌دهد که به‌موجب آن، از سال 2015امکان خرید ترکیبی آیفون و سرویس AppleCare با اقساط 24 ماهه و تعویض گوشی با مدل جدیدتر پس از پرداخت 12 قسط وجود دارد.

گزارشات اخیر در مورد جزئیات طرح اشتراکی خرید آیفون و تفاوت‌های آن با طرح‌های فعلی ارتقا و تعویض گوشی، اطلاعاتی ارائه نمی‌دهد؛ اما احتمالاً این شرکت فناوری آمریکایی چندملیتی طرح جدیدشان را بر پایه‌ی مدل ارتقاء قسطی آیفون بنا کنند و امکان خرید توأمان سرویس‌های دیگر به‌همراه آیفون را فراهم آورند. در حال حاضر پرداخت ماهانه‌ی هزینه برای خرید سرویس‌های اپل و خرید اقساطی آیفون به‌صورت جداگانه صورت می‌گیرد.

تصور آنکه در طرح جدید اپل، درست‌مانند سرویس‌هایی همچون اپل موزیک، کاربران بتوانند به‌صورت ماهانه، آیفون را «قرض بگیرند»، دشوار است. احتمالاً اپل صرفاً می‌خواهد طرح خرید قسطی را به محصولات دیگرش نیز گسترش دهد.

طرح ارتقاء آیفون به کاربران اجازه می‌دهد تا وام بدون بهره‌ای را از Citizens One دریافت کنند و بازپرداخت آن را در مدت 24ماه انجام دهند. اپل همچنین به کاربران Apple Card اجازه می‌دهد تا محصولات شرکت را به‌صورت قسطی و بدون بهره خریداری کنند؛ اما این طرح نیز صرفاً به بخش کوچکی از کاربران اپل محدود است. سرویس اشتراکی جدید می‌تواند پیش‌نیازهای یادشده را از میان ببرد و تمام محصولات اپل همچون آیپد و مک را در بربگیرد.
کد مطلب: 68045
برچسب ها: آیفون آیپد
نام شما
آدرس ايميل شما


عبدالله
feedback
Kyrgyzstan
یعنی موبایل نمی‌فروشد بلکه درخت پول میکارد تا خرپول را تا ابد بدوشد
و السلام
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام