۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱

10 دقیقه اول روزتان را اینگونه شروع کنید

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، ما می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که بهترین بازدهی را برای ما در طول روز داشته باشد. می‌پرسید چه کارهایی؟ با این نوشته همراه شوید تا به پاسخ سوال خود برسید.
10 دقیقه اول روزتان را اینگونه شروع کنید
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که وقتی از خواب بیدار می‌شوید، اولین کاری که در دقایق ابتدایی انجام می‌دهید چه کارهایی است؟ من که به شخصه بعد از بیدار شدن، اول از همه گوشی خود را چک می‌کنم و شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنم، در نهایت هم بعد از چند دقیقه و گاهی نیم ساعت، به خود می‌آیم و با کنار گذاشتن گوشی، دست و صورت خود را می‌شویم. اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این رویکرد اصلا صحیح نیست و ما می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که بهترین بازدهی را برای ما در طول روز داشته باشد. می‌پرسید چه کارهایی؟ با این نوشته همراه شوید تا به پاسخ سوال خود برسید.

انجام حرکات ورزشی- کشش
وقتی از خواب بیدار شدید، روی تخت بنشینید. بازوهایتان را بالای سرتان بیاورید و دستانتان را به هم بچسبانید. بدن خود را به چپ و راست خم کنید. بعد گردن خود را به هر طرف، جلو و عقب بکشید. از رختخواب بلند شوید و روی زمین بایستید. دست‌های خود را از هر طرف باز کنید و بالاتنه خود را چندین بار به چپ و راست بچرخانید. پاهای خود را به اندازه‌ عرض شانه‌ها یا کمی بیشتر باز کنید. خم شوید و با دستان خود زمین را لمس کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است بین پاهای خود کشش دهید. این موقعیت را برای حدود 15 ثانیه حفظ کنید. در حالی که پاهایتان هنوز باز است، یک زانو را خم کنید و در آن جهت بکشید. سپس این کار را برای طرف دیگر تکرار کنید.

مرتب کردن تخت خواب یا رختخواب
مرتب کردن تخت خواب یا رختخواب از دیگر کارهایی است که به اتاق شما نظم می‌دهد و باعث می‌شود که در عین نظم، کمی نیز حرکت کنید تا از حالت خواب آلودگی کاملا خلاص شوید. فکر نمی‌کنم این کار حتی به یک دقیقه نیز بکشد.
 

آب گرم با لیمو
وقتی از خواب بیدار می‌شوید، قاعدتا 6-8 ساعت است که هیچ مایعی مصرف نکرده‌اید و این یعنی اینکه بدن شما نیاز به آبرسانی مجدد دارد. بسیاری از افراد عادت دارند قهوه بخورند؛ اما قهوه این کار را نمی‌کند. یک لیوان آب را در کتری یا مایکروویو گرم کنید و مقداری لیمو را در آن فشار دهید. علت گرم کردن آب این است که به سیستم شما شوک وارد نشود. لیمو در آماده کردن معده شما برای هضم موثر است. بعد از این نوشیدنی، می‌توانید هر نوشیدنی دیگری مانند قهوه، چای و... بخورید ولی باور کنید این نوشیدنی‌ها به آبرسانی بدن شما کمک نمی‌کنند. بعد از نوشیدن آب و لیمو، متوجه خواهید شد که بدن شما چقدر انرژی بیشتری دارد و هر غذایی که بخورید به راحتی و به خوبی هضم می‌شود.
همانطور که آب خود را می‌نوشید بنشینید و فقط به 3 چیز فکر کنید که می‌خواهید در طول روز انجام دهید - فقط 3 چیز. حتی می‌توانید یکی از کارها را که وقت کمی از شما می‌گیرد را در همان لحظه انجام دهید. می‌پرسید چه کاری؟ مثلا پرداخت اینترنتی قبض گاز. برای این کار حتی اگر اینترنت هم نداشتید می‌توانید یک بسته اینترنت همراه اول یک ماهه بخرید و قبض خود را پرداخت کنید. فکر نمی‌کنم بیشتر از یک دقیقه از وقت شما را بگیرد. به همین راحتی یکی از کارها انجام شد. ماند دو کار دیگر که باید انجام شود. برای آن دو کار هم می‌توانید آنها را یادداشت کنید. این کار به روند برنامه‌ریزی ذهنی شما کمک خواهد کرد.

مدیتیشن
اکنون که آب خود را خورده‌اید و به کارهایی که باید انجام دهید فکر کرده‌اید، وقت آن است که به درون خود بروید و کمی با خود صحبت کنید. بله، منظورمان مدیتیشن است. دو دقیقه وقت بگذارید و چشمانتان را ببندید و چند جمله را که برایتان مهم هستند تکرار کنید. می‌توانید شکرگزاری کنید و با این جملات شروع کنید: «من برای… سپاسگزارم.» جمله دیگر می‌تواند این باشد: "من فردی توانا هستم و می‌توانم هر کاری را که می‌خواهم انجام دهم." اینها را باید چندین بار تکرار کنید. این جملات بر نگرش شما در طول روز موثر خواهد بود و بر ذهنیت شما تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. می توانید  در ادامه روز با خرید کد شارژ سیمکارت ایرانسل نیز با دوستان خود در ارتباط باشید و این حس خوب را به آن ها نیز منتقل کنید.

دوش گرفتن
دوش گرفتن نیز از جمله کارهای عالی است که می‌تواند حسابی حالتان را خوب کند. البته قبل از آن بد نیست دندان‌هایتان را مسواک بزنید و کمی به بهداشت دهانتان برسید. می‌توانید این کار را حتی با مسواک بدون خمیر دندان انجام دهید. علاوه بر دهان، خوب است زبان خود را نیز بتراشید-  بله، زبان خود را بشویید چون تاثیر شگرفی در از بین بردن باکتری‌های دهان و از بین رفتن بوی بد دهان دارد. موضوعی که برای بسیاری از افراد در هنگام صبح، آزاردهنده و حتی خجالت‌آور است. زمانی که این کار را برای یک هفته یا بیشتر انجام دهید، به آن عادت می‌کنید و اگر یک روز آن را انجام ندهید احساس می‌کنید چیزی را گم کرده‌اید. با مسواک زدن از اینکه طعم غذای شما در طول روز چقدر بهتر است، تعجب خواهید کرد.
 
برگردیم به دوش گرفتن که تا حدی از آن غافل شدیم. اگر هنوز در حمام هستید، خود را در آینه نگاه کنید و برای 30 ثانیه لبخند بزنید. در حالی که در زیر دوش آب هستید، به چیزهای مثبت و برنامه‌های خود در طی روز فکر کنید. این کار علاوه بر آنکه انرژی لازم را برای شما به وجود می‌آورد، باعث شادابی، آراستگی و پاکیزگی شما نیز خواهد شد. برای دوش گرفتن دو دقیقه زمان بگذارید. البته شاید برای بعضی از افراد این کار سخت و وقت‌گیر باشد. به خصوص برای خانم‌ها که فقط باید چندین دقیقه برای شستن یا خشک کردن موهای بلند خود وقت بگذارند. می‌توانید به جای دوش گرفتن، شستن دست و صورت خود را جایگزین کنید و دوش گرفتن را به صورت رندوم انجام دهید.
 
با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که چگونه این 10 دقیقه اول برای سلامتی شما بسیار مهم است. البته شاید روزهای اول انجام آن کمی سخت باشد و بیشتر از ده دقیقه از شما زمان بگیرد، اما به مرور که آنها را انجام دهید، به یکی از عادت‌های روزانه و مهم شما تبدیل می‌شود و ممکن است حتی آنها را کمتر از ده دقیقه نیز انجام دهید.
 
 
کد مطلب: 67883
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام