۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۵۵

افزایش 21 درصدی سود مایکروسافت به لطف سرویس‌های ابری و آفیس

ایتنا – مایکروسافت روزهای بسیار خوب و پردامدی را سپری می‌کند که بخش مهمی از این پیشرفت مدیون ساختارهای ابری و سیستم نرم‌افزار بسته افیس است.
افزایش 21 درصدی سود مایکروسافت به لطف سرویس‌های ابری و آفیس
مایکروسافت روزهای بسیار خوب و پردامدی را سپری می‌کند که بخش مهمی از این پیشرفت مدیون ساختارهای ابری و سیستم نرم‌افزار بسته افیس است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، شاید نمی‌توان شاعرانه‌تر از این گفت ولی برای اولین بار ابرها روزهای آفتابی را رقم زده‌اند و مایکروسافت بر پایه پیشرفت صنایع ابری خود با رشد چشمگیر درآمد روبرو شده است.
 
گزارش‌های مالی این شرکت در بازه زمانی سه ماهه دوم سال 2021 نشان دهنده این است که این شرکت توانسته است به درآمد 51 میلیارد و 700 میلیون دلار دست پیدا کند.
 
این میزان نسبت به سال گذشته به میزان 20 درصد افزایش یافته است ولی وقتی بحث سود به میان می‌آید، رقم 18 میلیاد و 800 میلیون دلار سود در کار بوده است که این رقم رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد و در نتیجه سود کلی این شرکت جهشی بزرگ داشته است.
 
بخش عمده‌ای از این سود به واسطه صنایع ابری ارائه شده توسط این کمپانی است ولی در این مسیر، تنها مولفه مهم، ساختار ابری نبوده است بلکه سیستم آفیس نیز توانسته است تا بخش مهمی از سود را به خودش اختصاص بدهد.
 

بر اساس گزارش‌‌های ارائه شده از درآمد این شرکت، کسب و کار ابری هوشمند شرکت مایکروسافت با 26 درصد رشد به رقم 18 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است.
 
این امر برای بخش بهره‌وری و کسب و کار که میزبان نرم‌افزارهایی مانند سری آفیس است، با رشدی 19 درصدی به 15 میلیارد و 900 میلیون دلار رسیده است. شایان ذکر است که در حال حاضر 56 میلیون و 400 هزار عضو فعال دارد.
 
در طول این بازه زمانی حتی یک بخش از شرکت هم با افول روبرو نبوده است، حتی سود بخش سرفیس که یکی از بخش‌های نه چندان مطلوب مایکروسافت بوده است نیز با رشدی 8 درصدی همراه بوده است.
 
سود بخش ویندوز OEM با 25 درصد افزایش روبرو بوده است و به این ترتیب مایکروسافت بیش از پیش یرومند به جلو می‌رود. پیش بینی می‌شود که با خریداری شدن شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این فرایند رو به رشد ادامه دار باشد.
 
کد مطلب: 67529
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام