۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۲

کشف ۵۸۶۱ مرکز استخراج رمزارز درکشور

ایتنا - ​​​​​​​با کشف ۷۲ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در یک هفته گذشته، تعداد مراکز کشف شده غیرمجاز کشور به ۵۸۶۱ مرکز رسید که این مراکز برقی معادل تولیدیک نیروگاه به بزرگی ۹۰۰ مگاوات را مصرف می کردند.
کشف ۵۸۶۱ مرکز استخراج رمزارز درکشور


برآوردها حاکی از مصرف بیش از ۲۰۰۰ مگاوات از برق تولیدی کشور در بخش استخراج رمزارز است که برای تامین این میزان باید سه نیروگاه احداث شود. آخرین خبرها در این باره حاکی از این است که با تلاش‌های صورت گرفته و تحلیل‌های انجام شده در مصرف شبکه، در هفته جاری تعداد ۷۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شد، ۲۲ درصد از موارد کشف شده از محل گزارش‌های مردمی و ۳۵ درصد نیز با استفاده از تحلیل الگوی مصرف صورت گرفته بوده  است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ۳۴ درصد از دستگاه‌های کشف شده در مراکز صنعتی و ۳۱ درصد نیز در بخش خانگی بوده که سهم عمده‌ای را به خود اختصاص می دهد. همچنین سهم ۴۳  درصدی ظرفیت های بین ۱۰  تا ۱۰۰ کیلوواتی نسبت به کلیه کشفیات، نشان دهنده این واقعیت است که طی سه هفته اخیر تعداد دستگاه کشف شده به ازای هر پرونده افزایش یافته است.

 تاکنون ۵۸۶۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۵۲ دستگاه از این مراکز جمع آوری شده، ظرفیت مصرف این مراکز بیش از ۶۰۰ مگاوات است که برای تولید این میزان برق باید یک نیروگاه به بزرگی بیش از ۹۰۰ مگاوات  احداث شود تا برق در محل مشترک به مصرف برسد.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق در این رابطه گفت: برخوردها با مراکز غیرمجاز رمز ارز جدی‌تر خواهد بود و درصورتی که دستگاه‌های این افراد شناسایی و کشف شود، علاوه بر مجازات قبلی بر اساس مقراراتی که اخیرا به وزارت نیرو ابلاغ شده است، انشعاب این افراد قطع خواهد شد.

به گفته وی به صورت روزانه پایش صورت می گیرد و تعداد آمارهای کشف رمز ارز به روز می شود، از سه روش مقایسه مصرف انرژی، بازرسی های همکاران و اطلاع رسانی و مشارکت مردم، برای شناسایی مراکز و استفاده کنندگان غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می شود.
کد مطلب: 66971
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام