۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵
سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه:

قیمت گوشی‌ها در نوسانات ارزی اخیر تغییری نکرد

ایتنا - سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: نوسانات ارزی در ۲ هفته اخیر تاثیری بر قیمت تلفن همراه نگذاشته و در برخی مدل‌ها شاید کاهش قیمت نیز بوده‌ایم.
قیمت گوشی‌ها در نوسانات ارزی اخیر تغییری نکرد

با شیوع کرونا بازار موبایل و زیرساخت‌های فضای مجازی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرد. با کمک دولت و بانک مرکزی برای تخصیص به‌موقع ارز و خروج دستگاه‌های تلفن همراه از گمرک، باعث شد در اغلب ماه‌هایی که کشور درگیر ویروس کرونا بود و آموزش، کسب و کار، حمل‌ونقل و خدمات دیگر به سمت الکترونیکی شدن رفت، با مشکل تامین تلفن همراه مواجه نشویم.

به گزارش ایتنا از ایرنا، بررسی‌ها از بازار تلفن همراه نشان می‌دهد با وجود اینکه در ۲ هفته گذشته بازار ارز دچار نوساناتی شد و روند افزایشی داشت، اما بازار موبایل به دلیل اشباع از مدل‌های مختلف با افزایش قیمت مواجه نشد.

«محمدرضا عالیان» سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت بازار تلفن همراه گفت: روند طبیعی ثبت سفارش و تخصیص ارز، باعث شده بازار تلفن همراه اشباع شود. همچنین در دسترس بودن تلفن همراه در بازار، باعث شده بازار رقابتی شکل بگیرد.

این مقام صنفی با بیان اینکه شرکت‌ها باید در فروش خود گردش ایجاد کنند، گفت: گاهی اوقات واردکنندگان تلفن همراه، دستگاه‌های تلفن را حتی بدون سود به فروش می‌رسانند. اکنون به دلیل اینکه شرکت‌های واردکننده، کالاهای خود را از انبار خارج کرده‌اند شاهد بالارفتن قیمت نبوده‌ایم.

وی بیان‌داشت: در ۲ هفته گذشته، بازار ارز دارای نوساناتی بوده اما اشباع بودن بازار باعث شد این نوسانات روی قیمت تلفن همراه تاثیر نگذارد و در برخی موارد حتی قیمت‌ها تا ۲ درصد نیز کاهش پیدا کند.

عالیان افزود: در تلاش هستیم با برگزاری جلسه با ذی‌نفعان دولتی، بازار را در همین حالت اشباع نگه داریم تا فرآیند تامین کالا با مشکل مواجه و دچار اختلال نشود، اگر تقاضا افزایش یابد و نتوانیم کالای مورد نیاز را تامین کنیم تعادل عرضه و تقاضا بهم می‌خورد و دچار افزایش قیمت خواهیم شد.

وی درباره همکاری ذی‌نفع دولتی برای آرام نگه داشتن بازار تلفن همراه نیز گفت: از زمانی که واردات تلفن همراه به صورت رسمی و قانونی انجام می‌شود، ذی‌نفعان دولتی همه تلاش خود را کرده‌اند تا با تسهیل شرایط، بازار به اندازه نیاز تامین شود.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام انجمن واردکنندگان تلفن همراه، در یک سال گذشته ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده است. بر اساس این آمار، از این تعداد دستگاه که وارد کشور شده، ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار موبایل وارد شبکه ارتباطی کشور و مصرف شده‌اند.

‌انجمن واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرده است: افزایش واردات تلفن همراه، متناسب با افزایش مصرف بوده و حتی در مقاطعی مصرف از واردات پیشی گرفته است.

شیوع کرونا و سوق پیدا کردن آموزش و کسب و کار به سمت فضای مجازی، همچنین محدودیت‌ها و تغییر سبک زندگی افراد باعث شد تا مصرف تلفن همراه در کشور افزایش یابد.

در سال ۲۰۱۸ جهان با افول فروش تلفن همراه مواجه شد اما کرونا بازی را عوض کرد. تصور این بود که تلفن همراه در آینده از نظر میزان فروش، رشدی نخواهند داشت و در یک مسیر خطی پیش خواهد رفت اما با شیوع پاندمی کرونا کل جهان با افزایش فروش تلفن همراه مواجه شد.
کد مطلب: 66949
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام