۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۰

خرابی نرم‌افزار تسلا امکان ورود به خودرو را از مالکان گرفت

ایتنا- مشکل عدم دسترسی به نرم‌افزار تسلا موجب شد که بسیاری از مالکان این خودروها با نتوانند برای مدتی در خودروهای خود را باز کنند.
خرابی نرم‌افزار تسلا امکان ورود به خودرو را از مالکان گرفت
مشکل عدم دسترسی به نرم‌افزار تسلا موجب شد که بسیاری از مالکان این خودروها با نتوانند برای مدتی در خودروهای خود را باز کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، چند روز قبل سرور نرم‌افزار تسلا به مشکل برخورد و در نتیجه نرم‌افزار خودروهای این کمپانی برای مدتی از کار افتاد و در نتیجه بسیاری از مالکان امکان اتصال به خودروی خود را از دست دادند.
 
به این ترتیب بسیاری از افرادی که اغلب به جای استفاده از کلید‌های کارتی خودروهای خود از نرم‌افزار موبایل استفاده می‌کردند نتوانستند درهای تسلای خود را با استفاده از نرم‌افزار باز کنند. وب‌سایت خبری آمریکایی Electrek پس از دریافت گزارش‌های خرابی از جانب دارندگان خودروهای تسلا در جمعه شب این مشکل را برای اولین بار گزارش کرد.
 
در ابتدا به نظر می‌رسد که تنها کاربران شمال امریکا با این مشکل مواجه شده اند اما پس از مدت کوتاهی کاربرانی در کره جنوبی نیز با نوشتن توییت هایی برای ایلان ماسک از عدم امکان دسترسی به نرم‌افزار تسلا خبر دادند و ایلان ماسک نیز به عنوان مدیر ارشد اجرایی تسلا در پاسخ اظهار کرد که در حال بررسی مشکل پیش امده است.
 
 
 
البته برخی دیگر از کاربران تسلا در توییتر خواهان امدادرسانی سیار شده بودند و از تاخیر در رسیدن به برنامه‌های شبانه خود خبر داده بودند. البته لازم به ذکر است که این مشکل تنها اندکی از پس از عرضه به روز رسانی جدید برای نرم‌افزار تسلا به وجود امد و به نظر می‌رسد که این خودروساز در پیاده سازی یکی از قابلیت‌های جدید این نرم‌افزار موفق نبوده است.
 
البته هنوز به صورت صد در صدی نمی‌توان مشکل عدم دسترسی را به به روز رسانی انجام شده مرتبط دانست و ایلان ماسک نیز درباره علت این موضوع صحبتی به میان نیاورده است. در هر صورت به نظر می‌رسد که مشکل یاد شده اکنون حل شده باشد و گزارش‌ها درباره خرابی این سرویس به صفر رسیده است.
 
مشکلاتی از این دست در آینده‌ای نزدیک و با مهاجرت خودروسازان به روز دنیا به سمت سرویس‌های ابری و اتکای بیشتر بر نرم افزارهای موبایلی شایع خواهد بود. به این ترتیب بروز چنین مشکلی نشان داد که هنوز هم بهتر است کاربران جهت احتیاط کلیدهای فیزیکی خودروها را با خود حمل کنند.
کد مطلب: 66842
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام