۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۴

مسدود شدن بیش از ۳۵۷ هزار شماره شخصی به دلیل مزاحمت‌های پیامکی

ایتنا - ​​​​​​​طبق آخرین آمار از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، تاکنون بیش از ۳۵۷ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.
مسدود شدن بیش از  ۳۵۷ هزار شماره شخصی به دلیل مزاحمت‌های پیامکی

دریافت پیامک‌های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی هستند.  برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند. در عین حال، همچنان بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می‌شود که البته اپراتورها هم برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌ها راه‌حل‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.  

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند. طبق این آمار تا پایان آبان‌ماه سال جاری، ۳۵۷ هزار و ۳۵۷ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است. 
کد مطلب: 66838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام