۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۱

استفاده از اسم توییتر، تلگرام و یوتیوب، توسط ناشران دیجیتال ممنوع شد!

ایتنا - مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با ارسال پیامکی به ناشران دیجیتال آن‌ها را از استفاده از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی که طبق قوانین کشور فیلتر شده‌اند، منع کرد.
استفاده از اسم توییتر، تلگرام و یوتیوب، توسط ناشران دیجیتال ممنوع شد!

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت اداره صیانت و بررسی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ناشرین دیجیتال، نمایندگان و متقاضیان مجوز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی نباید از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده مانند تلگرام، یوتیوب و توییتر استفاده کنند.



این مرکز از ناشران دیجیتال و متقاضیان مجوز درخواست کرده تا جهت اجتناب از هزینه‌های احتمالی و مشروط شدن نرم‌افزار، ممنوعیت اعلام شده را رعایت کنند.

استفاده از نام این پلتفرم‌ها به هر شکل اعم از محیط نرم‌افزار یا روی بسته نرم‌افزار مطلقا ممنوع است و بنابر اطلاعیه صادر شده به چنین نرم‌افزارهایی هولوگرام تعلق نخواهد گرفت.

از آنجایی که بسیاری از ناشران دیجیتال، آدرس‌ شبکه‌های اجتماعی خود را روی بسته‌های نرم‌افزاری‌شان برای ارتباط بیشتر با مخاطبان‌ خود درج کرده‌‌اند، با این وجود اکنون به نظر می‌رسد با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی،  بایستی جهت حذف این عناوین اقدام کنند.

لازم به ذکر است مقصود از ناشران دیجیتال، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مجوز عرضه و نشر محصولات و عناوین دیجیتال، نشر آنلاین، سامانه پیامکی، نشر کاربر محور و … را از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دریافت کرده‌اند.

طبق برنامه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد برای پاکسازی بازار از محصولات ناسالم و با محتوای نامناسب، تمامی نرم‌افزارهای تولیدی در بازار ایران بایستی از این مرکز هولوگرام دریافت کنند. این قانون مربوط به کپی رایت داخلی و حق مالکیت نرم‌افزار است و مطابق آن بررسی، گواهی ثبت، شناسنامه نرم‌افزار و پروانه انتشار پس از تکثیر هولوگرام تحویلی از سوی این مرکز روی آثار درج می شود.
کد مطلب: 66791
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«طبق اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت اداره صیانت و بررسی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ناشرین دیجیتال، نمایندگان و متقاضیان مجوز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی نباید از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی فیلتر شده مانند تلگرام، یوتیوب و توییتر استفاده کنند.»
به عبارتی حتی این اسامی در خبرها هم باید حذف شود؟ مثلا برای تفسیر پیام رسان تلگرام ، یوتیوپ و امثال آن و‌ توضیح باگ و برنامه نویسی و خطوط غلط برنامه نویسی هم نباید نامی از آنان برده شود ؟ در این دستورالعمل هم به جبر از آنان نام برده شده ، برادران بزرگوار حتی وقتی به بچه ای گفته میشود دست به آتش نزن ، می گویند دست بزنی دستت میسوزد ، کمی توضیح و دلیل لازم است ، نه؟ همین صحبت های ساده است که دست مایه هزاران خبر و اما و اگر های رسانه های خارجی میشود ، امید آنکه با درایت و علم و آگاهی و آینده نگری همه چیز ختم به خیر شود . انشااله
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام