۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۶

نتایج «غافلگیرکننده» قرص کووید-19 فایزر امیدها به درمان خانگی را پررنگ کرد

ایتنا - با بررسی تمام شرکت‌کنندگان در این مطالعه مشخص شد که هیچ یک از بیمارانی که پاکسلووید را دریافت کرده بودند در طی دوره 28 روزه فوت نکردند، در حالی که 10 بیماری که دارونما دریافت کرده بودند در اثر این بیماری جان باختند.
نتایج «غافلگیرکننده» قرص کووید-19 فایزر امیدها به درمان خانگی را پررنگ کرد
فایزر نتایج فاز 2/3 از ارزیابی بازدارندگی پروتئاز برای کووید-19 در آنالیز موقتی بیماران پرریسک (EPIC-HR)  را اعلام کرده است که نشان می‌دهد قرص ضدویروسی Paxlovid این شرکت ریسک بستری شدن و مرگ را در بزرگسالان پرریسک مبتلا به کووید-19 تا 89 درصد کاهش داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این اثر حفاظتی با گروهی از بیماران که یک دارونما دریافت کرده بودند مقایسه شد، که راه را برای یک درمان خانگی جدید بالقوه که قادر به کاهش چشمگیر تعداد بستری شدن‌ها است هموار می‌کند.
 
پاکسلووید چیست؟
پاکسلووید فایزر یک قرص آنتی‌ویروسی خوراکی جدید است که به عنوان یک درمان بالقوه برای کووید-19 شدید ساخته شده است. این دارو یک بازدارنده پروتئاز است که مشخصا فعالیت پروتئاز SARS-CoV-2 را مسدود می‌کند – یعنی مانع از آنزیمی می‌شود که این ویروس برای تکثیر از آن استفاده می‌کند، تکثیری که به طور بالقوه منتج به حادتر شدن عفونتها می‌شود و ریسک مرگ را افزایش می‌دهد.
 

پاکسلووید درمان خوراکی نامزد PF-07321332 است که در کنار دوز اندکی از داروی آنتی‌رترو‌ویروسی ریتوناویر تجویز می‌شود. با ترکیب مهارکننده پروتئاز SARS-CoV-2 با این داروی آنتی‌رترو‌ویروسی، فایزر می‌گوید که درمان ضدویروسی این شرکت PF-07321332 را قادر به فعال ماندن در بدن بیمار برای مدت زمان طولانی‌تر و در عین حال حفظ غلظتی بالاتر می‌کند، و به این ترتیب باعث موثرتر شدن آن در برابر این ویروس می‌شود.
 
نتایج آنالیز موقت
فایزر نتایج آنالیز موقت مطالعه EPIC-HR  فاز 2/3 خود را در 5 نوامبر اعلام کرد، که در آن بیان شده بود که پاکسلووید به طرز معناداری ریسک بستری شدن و مرگ ناشی از کووید-19 در میان بیماران پرریسک را کاهش داد. با بررسی تمام شرکت‌کنندگان در آن مطالعه مشخص شد که هیچ یک از بیمارانی که پاکسلووید را دریافت کرده بودند در طی دوره 28 روزه فوت نکردند، در حالی که 10 بیماری که دارونما دریافت کرده بودند در اثر این بیماری فوت کردند.
 
کد مطلب: 66688
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام