۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۹

از کجا بفهمیم اینترنت رایگان فعال شده است؟

ایتنا - ارائه بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب، در برخی اپراتورها آغاز شده و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز  طی چند روز آینده انجام خواهد شد و هنگام فعال ­شدن بسته نیز این موضوع از طریق ارسال پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.
از کجا بفهمیم اینترنت رایگان فعال شده است؟


آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی، وزارت ارتباطات را بر آن داشت که در کنار رایگان کردن سامانه شاد، اینترنت رایگانی در اختیار دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی قرار دهد. فرآیند ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان از هفتم مهرماه در سامانه ictgifts.ir آغاز شده و روز گذشته،‌ آخرین مهلت ثبت‌نام بود. بدین‌ترتیب اپراتورها از امروز، به فعال‌سازی اینترنت رایگان اقدام کردند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بسته‌های هدیه به‌زودی و پس از طی مراحل فنی در حساب کاربری افرادی که ثبت‌نام آن‌ها به صورت موفق انجام شده، فعال خواهد شد. با توجه به اینکه ممکن بود، اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد و یا ثبت‌­نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌­ها هنوز انجام نشده باشد، امکان ثبت اعتراض برای کلیه مشمولانی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش­‌بینی شده بود که پس از فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به زودی در حساب کاربری ایشان نیز اختصاص خواهد یافت.

اینترنت هدیه اساتید، معلمان، طلاب و دانشجویان اپراتورها فعال شد
همراه اول اعلام کرد بسته‌های شش‌ماهه ۶۰ گیگابایت ویژه اساتید حوزه و دانشگاه، ۴۰ گیگابایت ویژه معلمان و ۳۰ گیگابایت ویژه دانشجویان و طلاب مطابق لیست ارسالی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (افرادی که در سامانه ICTGifts ثبت‌نام کرده‌اند)، فعال شده است.

ایرانسل نیز مطابق با سیاست‌های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بر اساس فهرست دریافتی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، این بسته‌های اینترنت هدیه را فعال کرده است. مهلت اعتبار هر یک از این بسته‌ها، شش ماه است.

شاتل موبایل هم اعلام کرد با توجه به شروع فعالیت غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰، شاتل موبایل به منظور ایجاد سهولت در فعالیت های آموزشی آنلاین، امسال هم برای دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه بسته اینترنت هدیه اعطا می کند. 

این اپراتور تصریح کرد با توجه به اینکه هنوز لیست شماره ها از سوی سازمان به شاتل موبایل اعلام نشده، به محض اعلام شماره ها بسته های اینترنت هدیه به سیم‌کارت شاتل موبایل دانشجویان، معلمان و اساتید گرانقدر اعطا می شود.
 

در این طرح، بسته های شش ماهه اینترنت با حجم ۳۰ گیگابایت برای دانشجویان، ۴۰ گیگابایت برای معلمان و ۶۰ گیگابایت برای استادان دانشگاه در نظر گرفته شده و این بسته ها به تمامی دانشجویان، معلمان و اساتیدی که مشترک سیم کارت های شاتل موبایل هستند و شماره سیم کارت شاتل موبایل آنان از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این اپراتور معرفی می‌شوند، به صورت خودکار تخصیص می یابد. 
 

فعال‌­سازی بسته برای بخشی از افراد که در روزهای ابتدایی، درخواست خود را در سامانه ثبت کرده بودند، آغاز شده است و واگذاری بسته برای سایر متقاضیان نیز از امروز آغاز و طی چند روز آینده انجام خواهد شد. همچنین برای کلیه افرادی که نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اقدام کرده‌اند، پس از انجام فرایند اخذ تأیید نهادهای متولی و طی مراحل فنی مرتبط، بسته هدیه اینترنت رایگان اختصاص خواهد یافت. هنگام فعال ­شدن بسته نیز این موضوع از طریق ارسال پیامک به اطلاع افراد خواهد رسید.
کد مطلب: 66401
برچسب ها: اینترنت رایگان
نام شما
آدرس ايميل شما


niloofar
feedback
Iran, Islamic Republic of
برای من حتی پیامک اومده که فعال شده
اما هرچقدر دیتا رو روشن میکنم هیچ اینترنتی نیست و فعال نشده
مشکل ازچیه؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام