۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۵

واکنش وزیر ارتباطات به احتمال فیلتر شدن اینستاگرام در ایران

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به احتمال قطع دسترسی به اینستاگرام گفت که این جزو تصمیماتی نیست که در اختیار این وزارتخانه باشد.
واکنش وزیر ارتباطات به احتمال فیلتر شدن اینستاگرام در ایران


عیسی زارع پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قصدی برای مسدودسازی دسترسی کاربران به برخی از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیربومی وجود دارد یا خیر، گفت: ما حتما باید در فضای مجازی شرایطی را فراهم کنیم که از حقوق مردم در این فضا حمایت کنیم. وقتی تمام زندگی مردم با فضای مجازی گره خورده حتما و قطعا باید دولت زیرساخت هایی را در این زمینه فراهم کند که از حقوق مردم حمایت کند، این به هیچ وجه به معنای مسدودسازی نیست بلکه به معنای قانونمند کردن و نظام مند کردن است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به فناوری اطلاعات نگاهی فرصت محور است، گفت: ما از این ابزار می‌توانیم برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم، ارتقای کارآمدی، سرعت دادن به کارها، استقرار دولت هوشمند، حذف امضاهای طلایی و...  همگی جزو ظرفیت هایی است که این ابزار برای ما فراهم کرده است و می توان از آن برای ارائه خدمات به مردم استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما حتما و قطعا حداکثر استفاده را از این فناوری برای حل مشکلات مردم خواهیم کرد.

زارع پور درباره اینکه آیا این سخنان شما به این معناست که مردم و صاحبان کسب و کارها نگرانی بابت قطع اینستاگرام و... نداشته باشند، گفت: اینها تصمیماتی نیست که وزارت ارتباطات بگیرد و به هرحال نهادهای تصمیم گیر در این حوزه باید تصمیم گیری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نگاه ما این است که حداکثر استفاده را از این ابزار برای حل مشکلات کشور داشته باشیم. در عین حال فضا باید قانونمند باشد تا اگر حقی از کسی ضایع شد، بتواند آن را پیگیری کند. اما تصمیمات درباره اینکه چه پلتفرمی استفاده بشود یا نشود، در اختیار وزارت ارتباطات نیست.
 
کد مطلب: 66392
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به احتمال قطع دسترسی به اینستاگرام گفت که این جزو تصمیماتی نیست که در اختیار این وزارتخانه باشد.»
به عبارتی انگاری اصولا وزارت خانه فقط یک نام و نماد است ، پس وزارت ارتباطات در چه مواردی تصمیم گیر است ؟ و یا شاید اصولا وزارت ارتباطات به نوعی اضافه و بلااستفاده است!! مگر میشود وزارت خانه ای که کلیه امورش تخصصی ست در موارد تخصصش صاحب نظر و تصمیم گیر نباشد؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام