۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۱

احتمال بی‌مبالاتی مردها در محیط آنلاین بیشتر از زن‌ها است

ایتنا - هکرهای ماهر می‌توانند از مهندسی اجتماعی و تکنیک‌های دیگر برای دسترسی یافتن به داده‌های حساس و اعتبارنامه‌های اختصاصی شرکت استفاده کنند.
احتمال بی‌مبالاتی مردها در محیط آنلاین بیشتر از زن‌ها است
بر پایه نتایج مطالعه انجام شده توسط SecurityAdvisor، احتمال اینکه در شرکت‌های بزرگ، مردها رفتار آنلاین پرمخاطره‌ای انجام دهند سه برابر زنان است.
این تحقیق مبتنی بر آنالیزی از بیش از 500 هزار ایمیل بدخواهانه و 500 هزار بازدید از وب‌سایت‌های خطرناک توسط کارکنان سازمان‌ها در 20 کشور مختلف است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سیودایو، اصلی‌ترین رفتارهای نادرست رخ داده عبارتند از:
- فراموشی گذرواژه‌ها و وارد کردن اشتباه لاگین‌ها
- کلیک کردن روی ایمیل‌های فیشینگ
- استفاده از آگهی‌افزار
- استفاده از نرم‌افزار همتابه‌همتا و VPNهای خصوصی
- و استریمینگ محتوای سرقت‌شده.
 
وب‌سایت SecurityAdvisor در نتیجه این بررسی دریافت که هکرها مدیران ارشد شرکت‌ها را 50 برابر بیشتر از کارکنان سطح متوسط هدف قرار می‌دهند.
 
این گزارش، پرسش‌هایی درباره رفتارهای احتمالی مبتنی بر جنسیت را مطرح کرده است که سازمان‌های بزرگ را در معرض خطر هک شدن و درز اطلاعات قرار می‌دهند.
هکرهای ماهر می‌توانند از مهندسی اجتماعی و تکنیک‌های دیگر برای دسترسی یافتن به داده‌های حساس و اعتبارنامه‌های اختصاصی شرکت استفاده کنند.
 
گفتنیست در تحقیق SecurityAdvisor، حدود 42% از داده‌های نمونه را زنان تشکیل داده بودند، با این حال 48% از کاربران ایمن برتر، و تنها 26% از کاربران ریسکی، را زنان تشکیل می‌دادند.


 
سای ونکاتارامان، هم‌بنیان‌گذار و مدیر عامل موسسه SecurityAdvisor گفت: «برایم شگفت‌انگیز بود که می‌دیدم چگونه [زنان] نسبت به طرز قابل توجهی بالاتری از کاربران ایمن‌تر و به طرز معناداری نسبت کمتری از کارکنان مخاطره‌ساز را تشکیل می‌دهند».
 
همچنین گزارش شرکت بیمه‌گر Chubb درباره نحوه رویکرد مصرف‌کنندگان به مخاطرات سایبری نشان می‌دهد که زنان، گام‌های بیشتری را برای حفاظت از اطلاعات شخصیشان بر می‌داشتند. به عنوان مثال، درصد بالاتری از زنان [نسبت به مردان] مرتبا پسوردشان را عوض می‌کردند، روی لینک‌هایی که توسط فرستنده‌‎های مشکوک ارسال شده بودند کلیک نمی‌کردند، و یک پسورد واحد بر روی حساب‌های متعدد استفاده نمی‌کردند.
 
در عین حال، گزارش این شرکت نشان می‌دهد که مردها گام‌های بیشتری را برای حفاظت از اطلاعات مالی برمی‌دارند، به طوری که درصد بالاتری گزارش‌های اعتباری را پایش می‌کنند و صورت‌های مالی را چک می‌کنند.
 
 
کد مطلب: 66375
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام