۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰

مرکز جنگ سایبری در انگلیس تاسیس می‌شود

ایتنا - ​​​​​​​دولت انگلیس تصمیم دارد یک مرکز جنگ دیجیتالی تأسیس کند که قادر به انجام حملات سایبری علیه قدرت‌های سایبری مهاجم دیگر مانند روسیه باشد.
مرکز جنگ سایبری در انگلیس  تاسیس می‌شود

بن والاس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد بودجه‌ای ۵ میلیارد پوندی برای ساخت مقرهای نیروی ملی سایبری در شمال غرب این کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق گزارش نشریه ساندی تلگراف پیش بینی می‌شود بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در سخنرانی خود در کنفرانس حزب محافظه کار به این اقدام به عنوان نمونه‌ای از برنامه‌های ارتقای دولت اشاره کند.

پیش بینی می‌شود هزاران کارشناسان و تحلیلگر سایبری تا ۲۰۳۰ میلادی در این مرکز استخدام شوند. والاس قدرت تأثیرگذاری آن را با مقرهای ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ ) که در دهه ۱۹۵۰ تأسیس شده، قابل مقایسه می‌داند.

به گفته وزیر دفاع انگلیس ایجاد مرکزی جدید که به طور مشترک با همکاریGCHQ اداره می‌شود، انگلیس را به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه سایبری تبدیل می‌کند که قادر به انجام حملات خواهد بود.

به طور دقیق‌تر این مراکز توانایی حملات پیچیده ملی مانند حمله به ایستگاه‌های برق در کشورهای متخاصمی را خواهد داشت که حملات مشابهی به انگلیس انجام می‌دهند.

او معتقد است حوزه سایبری میدان جدید کارزار است و لازم است انگلیس در چنین فضایی قادر به انجام اقداماتی علیه دشمنان احتمالی خودباشد.
کد مطلب: 66309
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام