۰
plusresetminus
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۲

اطلاعات میلیارد‌ها حساب کاربری فیس‌بوک و کلاب هاوس افشا شد

ایتنا- متخصصان به تازگی هشدار داده اند که حساب کاربری میلیارد‌ها کاربر فیس بوک و کلاب هاوس هک شده و اطلاعات آنها در یکی از فروم‌های محبوب هکرها برای فروش قرار داده شده است.
اطلاعات میلیارد‌ها حساب کاربری فیس‌بوک و کلاب هاوس افشا شد
متخصصان به تازگی هشدار داده‌اند که حساب کاربری میلیارد‌ها کاربر فیس‌بوک و کلاب هاوس هک شده و اطلاعات آنها در یکی از فروم‌های محبوب هکرها برای فروش قرار داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، تحلیل گران سایبرنیوز مدعی شدند که پایگاه داده‌های میلیارد‌ها کاربر که شامل اطلاعاتی نظیر نام، شماره تلفن و سایر اطلاعات هویتی شخصی آنها بوده است هک شده و برای فروش قرار گرفته است.
 
این پایگاه داده از ترکیبی از 3.8 میلیارد شماره تلفن مرتبط با کاربران کلاب هاوس و نیز پروفایل فیس‌بوک آنها ایجاد شده است و همین موجب شده که این اطلاعات برای اسکمرها از ارزش زیادی برخوردار باشد و خواهان زیادی داشته باشد. مانتاس ساسناوسکاس  به عنوان محقق امنیت اطلاعات ارشد در سایبر نیوز مدعی شده است که این پایگاه داده می‌تواند برای اسکمرها حکم معدن طلا را داشته باشد.
 
 
 
در ادامه سایبر نیوز اظهار داشته است که این مجموعه نسخه تکمیل شده رخنه‌ای است که چندی پیش به سرورهای کلاب هاوس انجام شده بود و حاصل آن تنها به دست آوردن فهرستی از شماره تلفن کاربران و فهرست مخاطبان آنها بود و اطلاعات تکمیلی دیگری در آنها موجود نبود.
 
 اگرچه فهرستی که حاصل تلاش اولیه برای رخنه به سرورهای کلاب هاوس بود برای اسکمرها فایده چندانی نداشت اما افزوده شدن پروفایل‌های فیس‌بوک کاربران به این فهرست موجب دسترسی به اطلاعات تکمیلی آنها نظیر نام کاربرنی، موقعیت مکانی و... می‌شود و همین امر ارزش این فهرست را نسبت به قبل چندین برابر افزایش می‌دهد.
 
مانتاس ساسناوسکاس در ادامه توضیح داده است که اگر این داده‌ها واقعی باشند، می‌توان از آنها سو استفاده‌های فراوانی کرد و کارزارهای مخرب زیادی راه اندازی کرد. برای مثال هکرها می‌توانند از این اطلاعات برای دزدی پسوردهای کاربران اسیب دیده و در نهایت انجام اقداماتی نظیر فیشینگ استفاده کنند.
 
گفته شده است که شخصی که این اطلاعات را پست کرده است، این پایگاه داده را به رقم 100 هزار دلار به فروش می‌رساند اما علاقه مندانی که به اطلاعات تمامی کاربران احتیاج ندارند می‌توانند در صورت تمایل با صرف هزینه کمتری، اطلاعات شمار محدودتری از آنها را خریداری کنند.
کد مطلب: 66221
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام