۰
plusresetminus
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۱

گوشی‌های سری نوا 9 هواوی رسماً معرفی شدند؛ مقرون به صرفه‌ترین میان‌رده‌ها

هواوی در اولین روز پاییز از سری جدید گوشی‌های nova به نام نوا 9 و نوا 9 پرو رونمایی کرد. هر دو نسخه سری nova 9 به ویژگی‌های قابل توجهی نظیر نمایشگر اولد 120 هرتزی، دوربین باکیفیت 50 مگاپیکسلی و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778G مجهز شده‌اند؛ اما مشخصات وسوسه کننده این دو گوشی به همین جا ختم نمی‌شود. در ادامه مطلب با سری نوا 9 هواوی آشنا شوید.
گوشی‌های سری نوا 9 هواوی رسماً معرفی شدند؛ مقرون به صرفه‌ترین میان‌رده‌ها

گوشی‌های سری nova هواوی معمولاً با مشخصات رده بالا و قیمت مقرون به صرفه شناخته می شوند. این بار نیز در سری هواوی نوا 9 همین رویکرد ادامه پیدا کرده و این شرکت محصولات جدید خود را در دو نسخه معمولی و پرو معرفی کرده است. دو گوشی میان رده جدید هواوی هر چند در بیشتر بخش‌ها با یکدیگر شباهت دارند؛ اما نسخه پرو با در اختیار داشتن برخی برتری‌ها، تعریف ما از نسبت کارایی به قیمت را دگرگون می‌کند.

گوشی هواوی nova 9
گوشی نوا 9 نسخه معمولی از یک نمایشگر 6.57 اینچی برخوردار بوده که با نسبت تصویر کشیده 19.5:9، 89.9 درصد از مساحت پنل جلویی را پوشانده است و حاشیه های باریکی دارد. در صفحه‌نمایش این گوشی از پنل OLED با عمق رنگ 10 بیتی و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز استفاده شده است که با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی خود، تراکم 392 پیکسل در اینچ مربع را رقم می‌زند.
علاوه بر این، حسگر اثر انگشت نیز برخلاف بسیاری از گوشی‌های میان‌رده بازار از دکمه پاور به زیر نمایشگر منتقل شده است.
 
در بخش دوربین نیز شاهد پکیج نسبتاً کاملی از سوی هواوی هستیم. میان‌رده جدید نوا 9 به ماژول دوربین چهارگانه در بدنه پشتی مجهز شده است که یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.9، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی f/2.2 و دو دوربین 2 مگاپیکسلی سنجش عمق و ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 را شامل می‌شود.

علاوه بر آن یک دوربین واید 32 مگاپیکسلی نیز برای دوربین سلفی این گوشی در نظر گرفته شده است که در ناچ حفره‌ای مرکز بالای نمایشگر جای دارد.
 
سری نوا 9 هواوی از لحاظ سخت‌افزاری به ترکیب معقولی برای یک گوشی میان‌رده مجهز شده است. نسخه معمولی HUAWEI nova 9 به مانند نسخه پرو تراشه اسنپدراگون 778G 4G کوالکام را به همراه دارد.

این تراشه با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده و از هشت هسته در دو دسته چهارتایی  Kryo 670 برای کارایی بالا و Kryo 670 برای صرفه جویی در مصرف باتری بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز از نوع Adreno 642L است.
همچنین باید گفت در سری هواوی نوا 9 شاهد سیستم‌عامل یکپارچه و اختصاصی هارمونی او اس 2 هستیم.

بدون شک باتری و فناوری شارژ یکی از برتری های اصلی هواوی در محصولات الکترونیک است و گوشی‌های نوا 9 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گوشی هواوی نوا 9 معمولی به باتری با ظرفیت 4300 میلی‌آمپرساعت مجهز شده که می‌تواند با فناوری شارژ سریع 66 واتی خود در تنها 38 دقیقه از صفر درصد به شارژ کامل برسد.

نسخه معمولی گوشی nova 9 در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و بنفش در دو مدل با حافظه رم 8 گیگابایتی و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

گوشی هواوی nova 9 Pro
نسخه پرو گوشی هواوی نوا 9 به نمایشگر بزرگ‌تر 6.72 اینچی مجهز است که کماکان عمق رنگ 10 بیتی برای تولید بیش از 1 میلیارد رنگ مختلف، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و پشتیبانی از نمایش محتواهای HDR10 را در اختیار دارد.
صفحه‌نمایش این گوشی 91.2 درصد از پنل جلویی نوا 9 پرو را می‌پوشاند و با رزولوشن 1236 در 2676 پیکسل، تراکم پیکسلی 439 PPI را به ارمغان می‌آورد؛ رقمی که برای یک گوشی میان‌رده خیره کننده است.
حسگر اثر انگشت نیز در نسخه پرو نیز از نوع اپتیکال است و در زیر صفحه‌نمایش گوشی قرار دارد.

در ماژول دوربین پشتی nova 9 Pro شاهد ترکیب چهارگانه‌ با مشخصات مشابه نسخه غیر پرو هستیم که هیچ چیز کم ندارد.
با این وجود یک تفاوت برجسته در بخش جلویی مشاهده می‌شود و آن استفاده از سیستم دوربین دوگانه برای سلفی است. این ویژگی که غالباً در گوشی‌های پرچمدار مشاهده می‌شود، در گوشی نوا 9 پرو در قالب یک سنسور 32 مگاپیکسلی واید با f/2.0 و یک لنز اولتراواید با زاویه دید گسترده‌تر 100 درجه‌ای، سنسور 32 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.4 یافت می‌شود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار نیز دو بخش دیگر از گوشی نوا 9 پرو هواوی هستند که نسبت به نسخه پایه تغییری در آن‌ها صورت نگرفته است. در این جا نیز شاهد تراشه 8 هسته‌ای اسنپدراگون 778G 4G هستیم و سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0 نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

با این حال علاوه بر استفاده از این تراشه گیمینگ موجود در نسخه معمولی، سیستم خنک‌کنندگی بهتری برای نسخه پرو استفاده شده است. nova 9 Pro با داشتن حرارت‌گیر گرافینی VC می‌تواند برای گیمینگ مناسب تر باشد.

شاید بتوان گفت عمده‌ترین تفاوت نسخه پرو نوا 9 نسبت به نسخه معمولی آن در بخش باتری و فناوری شارژ سریع نهفته است. باتری این گوشی علی‌رغم داشتن ظرفیت نسبتاً پایین تر 4000 میلی‌آمپرساعتی، از فناوری شارژ سریع تر 100 واتی پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی میان‌رده بی‌سابقه است.

استفاده از همین فناوری سبب شده تا بتوان نوا 9 پرو هواوی را در تنها 20 دقیقه از شارژ صفر درصد به 100 درصد رساند.
 

این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز و بنفش در دو مدل 128-256 گیگابایتی با 8 گیگابایت حافظه رم عرضه می شود.
 
گوشی های سری نوا هوآوی یک بار دیگر با دست پر آمده اند و بهترین ها را در ازای قیمت ارائه می کنند.
 
کد مطلب: 66217
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام