۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۶

زارع‌پور: اپراتورها نقش ویژه ای در تحقق شبکه ملی اطلاعات بر عهده دارند

ایتنا - وزیر ارتباطات با اشاره به نقش ویژه اپراتورها در تحقق شبکه ملی اطلاعات گفت: پایداری شبکه ارتباطی کشور در آغاز سال تحصیلی ضروری است.
زارع‌پور: اپراتورها نقش ویژه ای در تحقق شبکه ملی اطلاعات بر عهده دارند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره همراه اول و ایرانسل گفت: به اعتقاد من خیلی از مشکلات در فضای همدلی و همراهی چه در سطح وزارتخانه و چه در سطح دولت قابل‌حل است.

به گزارش ایتنا از تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : وفاقی در سطح ملی شکل‌گرفته است تا این صنعت رشد کند و با این وفاق و همدلی می‌توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات پیش روی اپراتورها برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به درخواست‌هایی که برای بازنگری در تعرفه‌ها متناسب با نرخ تورم مطرح است، گفت: اطمینان می‌دهیم که همه ظرفیت‌های لازم برای حل مشکلات اپراتورها را پای کار بیاوریم اما پشتیبانی و حمایت وزارت ارتباطات از اپراتورها یک بخش از کار است و راه‌حل بخشی از مشکلات در درون خود اپراتورهاست و ضروری است که اپراتورها در ساختارهای بهره‌وری، سرمایه‌گذاری و سیاست‌های کلان خود بازنگری کنند.

زارع پور به‌منظور حل مشکلات پیش روی اپراتورها دستور داد تا کارگروهی ویژه برای بررسی موانع و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه زیرساخت‌های اپراتورها تشکیل شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: عدم افزایش تعرفه‌ها در سالیان گذشته باعث ایجاد مشکلات زیادی برای اپراتورها شده است لکن نه می‌شود و نه می‌توانیم یک‌باره در تعرفه‌ها بازنگری کنیم بلکه اگر ضرورت پیدا کرد می‌بایست پیوست اقناعی و رسانه‌ای مناسب تهیه شود تا مردم با این موضوع همراهی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه راهبردی فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت خوشبختانه دولت و شخص رئیس‌جمهور، عنایت ویژه‌ای به ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند و یکی از بندهای «میثاق‌نامه دولت سیزدهم» که در ابتدای تشکیل دولت به امضای وزرا رسید، توسعه فناوری اطلاعات و به‌کارگیری آن در حوزه کاری وزارتخانه‌ها است. روح حاکم بر سند فسادستیزی هم که دولت قرائت شد استفاده از فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به تجربه موفق ایرانسل در جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: از این تجربه می‌توانیم در بخش‌های دیگر هم استفاده و با همکاری اپراتورها زمینه ورود سرمایه‌گذار خارجی را فراهم کنیم.

زارع‌پور در ادامه در پاسخ به طرح برخی گلایه‌ها نسبت به نحوه برخورد شهرداری‌ها با سایت‌های BTS اپراتورها دستور داد تا گزارشی از تخریب‌ سایت‌های مخابراتی اپراتورها تهیه تا این مسئله از راههای مقتضی پیگیری شود.

وزیر ارتباطات در انتها با اشاره به شروع سال تحصیلی و نقش اپراتورها، به‌ویژه همراه اول، در آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر پلتفرم «شاد» به عنوان بخشی از آموزش الکترونیک رسمی در کشور پذیرفته شده است و در این حوزه زحمات زیادی توسط همراه اول کشیده شده است.

وی افزود: با توجه به شروع مدارس، اپراتورها می‌بایست برای پایداری و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور و نیز برطرف کردن مشکلات و توسعه قابلیت‌های سامانه‌های آموزش الکترونیک به‌سرعت اقدام کنند تا در ابتدای سال تحصیلی مردم و به‌ویژه اولیای دانش‌آموزان احساس اطمینان و آرامش داشته باشند.
کد مطلب: 66158
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام