۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸

مطالعه واکسن کووید-19 خبر خوبی برای مبتلایان به ام‌اس دارد

افرادی که دچار نقص ایمنی در بدنشان هستند در معرض ریسک بالاتر آلودگیهای کووید-19 هستند، که باعث می‌شود تا حفاظت از آنها در برابر ابتلا به این ویروس اهمیت بالاتری پیدا کند.
مطالعه واکسن کووید-19 خبر خوبی برای مبتلایان به ام‌اس دارد
محققان دانشگاه پنسیلوانیا خبر خوبی برای افرادی دارند که مبتلا به بیماری ام‌اس هستند و در حال پشت سر گذاشتن درمان ضد CD20 هستند.  
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اگرچه پاسخ پادتنی آنها ناشی از این واکسن ممکن است خفیف باشد، ولی با این وجود بدنشان قادر به تولید «پاسخهای سلول-تی قوی» در برابر ویروس SARS-CoV-2 می‌شود. در نتیجه، محققان می‌گویند که بیماران MS که درمان ضد CD20 بر روی آنها انجام می‌شود باید واکسنهای کووید-19 را نیز دریافت کنند.
 
افرادی که دچار نقص ایمنی در بدنشان هستند در معرض ریسک بالاتر آلودگیهای کووید-19 هستند، که باعث می‌شود تا حفاظت از آنها در برابر ابتلا به این ویروس اهمیت بالاتری پیدا کند. واکسن بیشترین درجه حفاظت را فراهم می‌آورد، ولی برای افرادی که سیستم ایمنیشان سرکوب شده است آنقدر موثر نیستند. در نتیجه، دولت این افراد را تشویق می‌کند که دوز تقویتی (بوستر) کووید-19 را دریافت کنند.
 
محققان دانشگاه پنسیلوانیا به بررسی اثرات واکسن بر افرادی پرداختند که به خاطر MS تحت درمان ضد CD20 هستند. این درمان برای تخلیه سلولهای B بدن عمل می‌کند که محرکه حفاظت پادتنی و یک فاکتور بزرگ در حملات MS قرار دارند. تخلیه این سلولها بر توانائی بدن برای تولید پادتنها در واکنش به واکسن تاثیرگذار است.
 


در نتیجه این، افرادی که مبتلا به MS هستند و تحت این درمان هستند یک پاسخ پادتنی ضعیف به واکسنهای کووید-19 دریافت می‌کنند. این مطالعه جدید دریافت که با وجود این، بدن این افراد همچنان قادر به ارائه یک پاسخ قوی سلول-تی در برابر ویروس است؛ این سلولهای ایمنی برای پاکسازی سلولهای آلوده عمل نموده و مانع از توانائی ویروس برای گسترش به دیگر سلولهای سالم می‌شوند.
 
دکتر ای جان وری، یکی از مولفان ارشد این تحقیق، گفت:
پیام این مطالعه روشن است – ارزشمند است که بیمارانی مبتلا به MS که تحت درمان CD20 هستند یک واکسن کوید-19 دریافت کنند، که مانع از بیماری حاد خواهد شد. بر مبنای این مجموعه از شواهد، ما به این دسته از بیماران موکدا توصیه می‌کنیم که یک واکسن کووید-19 دریافت کنند.
 
 
کد مطلب: 66135
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام