۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱

طرح صیانت از کاربران، نگرانی عجیبی در جامعه ایجاد کرده است؛ مردم قانع نشدند

ایتنا - هرچه اکنون دست اندرکاران، طراحان و موافقان این طرح می‌گویند بحث مسدودسازی ندارند، اما در این فضای مسموم کسی از آنها نمی‌پذیرد.
طرح صیانت از کاربران، نگرانی عجیبی در جامعه ایجاد کرده است؛ مردم قانع نشدند
یک مقام ارشد قوه قضاییه با بیان اینکه طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، نگرانی عجیبی در مردم ایجاد کرده است، گفت: باید قبل از مطرح کردن آن، مردم را اقناع می‌کردند.

به گزارش ایتنا از ایلنا، علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، چیست؟ گفت: یک موضوع وجود دارد؛ اول اینکه یک مطلب را باید چه زمانی بگوییم و دوم اینکه آن مطلب را چگونه بگوییم سوم اینکه این مطلب را به چه کسی بگوییم و چهارم اینکه چقدر بگوییم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: در خصوص طرح صیانت معتقدم اتفاقی که افتاد، این است، ما قبل از اینکه زمینه‌سازی کنیم و گفتگوی خوبی در این زمینه داشته باشیم یک مطلبی مطرح شد و به شدت علیه آن تبلیغ شد و در حال حاضر فضا آنقدر مسموم شده است که گفتگو در این خصوص را سخت کرده است.

غلامی خاطرنشان کرد: اگر ما بگوییم برای بستر فضای مجازی نباید کاری کنیم، در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد و در همه جای دنیا برای حمایت از کاربران کشور خودشان تدابیری اندشیده می‌شود و یا از شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌کنند و یا سرورهای پر استفاده در آن کشور مستقر هستند. شما فرض کنید در فضای مجازی مطلبی را با صفحه فیک علیه شخصی منتشر کنم و هزاران اتهام را به آن شخص وارد کنم، این موضوع اصلا قابل پیگیری نیست و این یعنی اینکه شما به عنوان یک کاربر فضای مجازی هیچ حمایتی نمی‌شوید.

وی تاکید کرد: عقلاً در این که باید حمایت شود کسی شک ندارد، اما بحث اینکه چگونه باید حمایت کنیم مهم است. به نظر من طرح این موضوع به جهت افکار عمومی خوب نبود و نگرانی عجیبی در مردم ایجاد شده است و هرچه اکنون دست اندرکاران، طراحان و موافقان این طرح می‌گویند بحث مسدودسازی ندارند، اما در این فضای مسموم کسی از آن‌ها نمی‌پذیرد. به گمان من این موضوع از آن دست موضوعات است که در ابتدا بحث اقناعی آن باید آغاز شود، اما این زمینه‌سازی انجام نشده و به نظرم ارزیابی این طرح در این فضای مسموم کار طراحان، مجلس و شورای نگهبان را خیلی سخت خواهد کرد.
 
    در همین زمینه بخوانید:
   - طرح صیانت مجلس، ناسازگار با توسعه فناوری اطلاعات
   - مخالفت کمیسیون تحول دیجیتال اتاق بازرگانی با طرح صیانت
 
کد مطلب: 66043
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«هرچه اکنون دست اندرکاران، طراحان و موافقان این طرح می‌گویند بحث مسدودسازی ندارند، اما در این فضای مسموم کسی از آنها نمی‌پذیرد.»
خوب بپرسیم چرا؟ چه چیزی عامل این عدم اعتماد و باور شده؟ چه عواملی پل اعتماد بین مردم و دولت ها را تخریب می کند؟
همه می دانند ، اما یا کم درباره اش گفتگو می شود و یا فضای باز گفتن و گفتگو باز نیست ، در نهایت یک موضوع یقین است و آن اینکه شاید بتوان گسترش دانش ، علم و آگاهی را کند کرد ، اما گسترش علم و دانش و آگاهی نه توقف دارد و نه برگشت به عقب ، شواهد و مستندات تاریخ گواه همین موضوع است ، مرکزیت زمین و مسطح بودن آن در دورانی نه چندان دور در ضدیت با کروی بودن و عدم مرکزیت زمین بود ، اما چه شد؟ و در زمان حال کدام دیدگاه پیروز شد؟ شاید هنوز عده ای همان تفکرات را به شکلی دیگر دارند ، و شاید به بهانه ها و توجیهات مختلف سعی در تکراری مشابه دارند ، شاید ، اما باید بپذیریم که رشد عقل و شعور مردم فراتر از آن است که بسادگی هر کلامی را پذیرا شوند ، چه پیام های داخلی و چه پیام های خارجی ، ملت خوب می فهمد و شعورش بسیار بالاست ، این واقعیت است ، چه بخواهیم و چه نخواهیم ،. در هر حال امید آنکه هر چه هست ختم‌ به خیر شود . انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام