۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۹

قابلیت ماهواره‌ای آیفون دسترسی‌پذیری محدودی خواهد داشت

و به این زودی‌ها ارائه نمی‌شود
ایتنا - درباره امکان برقراری تماس‌های تلفنی اضطراری هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. همچنین، برای برقراری اتصال با یک ماهواره LEO نباید در فضای مسقف باشید.
قابلیت ماهواره‌ای آیفون دسترسی‌پذیری محدودی خواهد داشت
انتشار شایعاتی مبنی بر قابلیتی که ابتدائاً تصور می‌شد در آیفون 13 عرضه خواهد شد موجی از هیجان در میان کاربران به راه انداخت. به هر حال چه کسی پیدا می‌شود که نخواهد از قابلیت برقراری تماس یا ارسال پیامها حتی بدون نیاز به یک اتصال شبکه همراه بهره‌مند شود؟ با این حال، توضیحات بعدی منابع نزدیک به اپل درباره اینکه این پشتیبانی برای ماهواره‌هایLEO  (مدار پایین زمین) چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و نمی‌تواند انجام دهد مثل آب سردی بر این حرارت کاربران نازل شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اطلاعات منتشر شده بیشتر اکنون نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی فراتر از انتظار بر مکانهایی که این قابلیت اضطراری قابل دسترسی خواهد بود و، مهم‌تر از آن، زمان قابل دسترسی شدن آن وجود خواهد داشت.
 
در واقع، به جای ارائه یک قابلیت نامحدود تماس ماهواره‌ای که باعث مختل شدن کسب و کار اپل در حوزه اپراتورهای مخابراتی شود، قرار است که این قابلیت اتصال به ماهواره به اهداف اضطراری و اورژانسی محدود باشد. تمام آنچه در حال حاضر قطعی شده این است که ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام‌های اضطراری و آلرتهای SOS استفاده خواهد شد، ولی درباره امکان برقراری تماسهای تلفنی اضطراری هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. همچنین، برای برقراری اتصال با یک ماهواره مدار پایین زمین (LEO) نباید در فضای مسقف باشید.
 

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ خبر از محدودیت مضاعفی برای این قابلیت داده است و می‌گوید که تنها برای برخی از بازارها و نواحی که فاقد پوشش تلفن همراه هستند عرضه خواهد شد. چنین خبری چندان هم غیرمنتظره نیست چرا که استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای تابع قوانین متفاوتی در کشورهای مختلف است. درست مانند تکنولوژیهای رادیویی جدید در آیفونها یا حسگرهای جدید سلامت اپل‌واچ‌ها، قاعدتاً ناچار خواهد بود تا، قبل از عرضه چنین قابلیتی، اول تاییدیه هر کشور را دریافت کند.
 
قطعا اپل برای این کار وقت خواهد داشت چرا که، برخلاف شایعات، سخت‌افزار خاص این قابلیت هنوز آماده نشده است. در حالت ایده‌آل، ممکن است اپل تصمیم بگیرد ماهواره‌های LEOی خاص خودش را در مدار زمین مستقر کند، ولی چنان سناریویی می‌تواند کار را باز هم عقب‌تر بیندازد.

 
کد مطلب: 66028
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام