۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷

برای مزاحمان تلفنی چه مجازاتی در نظر گرفته شده است؟

ایتنا - مزاحمت تلفنی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از یک تا ۶ ماه منجر خواهد شد.
برای مزاحمان تلفنی چه مجازاتی در نظر گرفته شده است؟

پس از کشف مزاحمت تلفنی برای بار اول، ارتباط تلفنی مزاحم به مدت یک هفته و برای بار دوم به مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود. در صورت مزاحمت برای بار سوم شرکت، ارتباط تلفنی وی را به طور دایم قطع می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مزاحمت تلفنی عبارت است از اینکه فردی با استفاده از تلفن یا سایر وسایل مخابراتی، بدون جهت ضمن اشغال خط تلفن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی، موجبات اذیت و آزار و سلب آسایش طرف دیگر را فراهم کند.

بر اساس ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، مزاحمت تلفنی علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، به حبس از یک تا ۶ ماه منجر خواهد شد. بر اساس قانون اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۲ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران مصوب ۱۳۵۰، هرکس وسیله مخابراتی در اختیار خود را وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد، یا به عمد و سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم هزینه‌های مربوط خواهد بود.

برای بار دوم پس از کشف، ارتباط تلفنی او به‌مدت سه ماه همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط مستلزم تقاضای مشترک و پرداخت هزینه‌های مربوطه خواهد بود و برای بار سوم شرکت ارتباط تلفنی وی را به‌طور دائم قطع و اقدام به جمع‌آوری منصوبات تلفن کرده و ودیعه مربوط به مشترک را پس از تسویه حساب مسترد خواهد کرد.
کد مطلب: 65985
برچسب ها: مزاحم تلفنی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام