۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱

کسپرسکی: کاربران علاقه‌مند به نصب ویندوز 11 مراقب بدافزارهای جدید باشند

ایتنا- کسپرسکی کاربران علاقه مند به نصب ویندوز 11 را از خطر وجود برنامه‌های نصب جعلی با امکان نصب بدافزارهای مخفی آگاه کرد.
کسپرسکی: کاربران علاقه‌مند به نصب ویندوز 11 مراقب بدافزارهای جدید باشند
کسپرسکی کاربران علاقه مند به نصب ویندوز 11 را از خطر وجود برنامه‌های نصب جعلی با امکان نصب بدافزارهای مخفی آگاه کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  onmsft، اگرچه ویندوز 11 هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است اما بسیاری از کاربران علاقه مند روش‌های مختلفی را برای دانلود و نصب این سیستم عامل روی کامپیوترهای خود پیدا کرده اند. با این حال کسپرسکی به این دسته از کاربران هشدار داده است که ممکن است به دام نصب نرم افزاری بیفتند که در واقع ظاهری شبیه به ویندوز 11 دارد اما در باطن یک بدافزار است.
 
کمپانی امنیت سایبری کسپرکسی به کاربران مشتاق به نصب ویندوز 11 هشدار داده است برخی از برنامه‌های نصب جعلی ویندوز 11 در اینترنت کاربران را به نصب زود هنگام ویندوز 11 به منظور دسترسی به قابلیت‌های جذاب آن تشویق می‌کنند. پس از این که کاربر از طریق این برنامه‌های نصب به دانلود ویندوز 11 اقدام کرد، نسخه‌ای جعلی روی سیستم او نصب می‌شود که در واقع یک بد‌افزار است.
 
کسپرسکی به منظور اثبات ادعای خود یک برنامه نصب جعلی که مدعی نصب ویندوز 11 است را مثال زده است. این نصب کننده دارای فایل نصبی به نام 86307_windows 11 build 21996.1 x64 + activator.exe است که در هنگام اجرا فایل نصبی دیگری را دانلود می‌کند و کاربر می‌خواهد که قرارداد لایسنسی که به او ارائه می‌شود را قبول کند. در این قرارداد آمده است که این نصب کننده نرم افزارهای دیگری را دانلود خواهد کرد که پیشنهاد‌های اضافی از جانب اسپانسرها است.
 
 
 
به این ترتیب با قبول این لایسنس یک بدافزار روی سیستم کاربر نصب می‌شود. این بدافزار شمار عظیمی از انواع مختلف بدافزارهای دیگر را در خود جای داده است که برخی از آنها بی خطر بوده و تنها جهت نمایش تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر به منظور دزدیدن پسورد‌ها و سایر اطلاعات مهم شخص ایجاد شده اند.
 
تنها راه دوری کردن از این نرم افزارهای نصب جعلی این است که ویندوز 11 را تنها از منابع رسمی مایکروسافت دریافت کنید. برای این منظور در کامپیوتر وجهز به ویندوز 10 خود به بخش Settings رفته و پس از انتخاب گزینه Updates & Security روی Windows Insider Program کلیک کرده و به Dev Channel بپیوندید. پس از ثبت نام ویندوز 11 برای دانلود و نصب آماده می‌شود.
 
در نهایت بهتر است به یاد داشته باشید که این نسخه از ویندوز هنوز در مرحله تست قرار دارد و تنها در صورتی آن را روی کامپیوتر اصلی خود نصب کنید که از تمامی باگ‌های آن آگاه باشید و آماده پذیرش هر گونه نقصی در این نسخه تستی باشید. در غیر این صورت بهتر است تا زمان عرضه نسخه نهایی و پایدار ویندوز 11 صبر کنید.
کد مطلب: 65597
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام